Gott Nytt År 2018!

Gott Nytt År och god fortsättning! Eller vad säger man?
Ja nu är äntligen 2018 här, och det känns faktiskt bra i magen. 
 
Nyårsafton spenderas hemma själv. Japp, helt ensam. Konstig känsla. Ibland blir det som det blir. Och det får gå i alla fall. Vågade inte riskera något p.g.a. revbenen, svanskotan och hjärtat som slår för fort igen.
Njöt av mina rosor som jag köpt som pepp till mig själv några dagar tidigare. Ljuvliga. 
En varm dusch, mjukiskläder, micromat och Orange is the New Black på Netflix. Inte mer glamouröst än så. Men bra så.
Mitt brorsbarn A fyllde år på nyår som jag ringde och pratade med. Du lät så glad och vi hade ett så fint samtal! Och hann växla några ord med brodern också. De kom hem från Togo i Afrika igårnatt. 
 
Imorgon har jag tid hos fysioterapeuten. Och så ska jag ringa min chef för att meddela om arbetet. Tanken är att börja undervisa om en vecka, 8/1. Men det ser tyvärr inte så ljust ut för det...
 
Nu börjar jag vara så smått less på julen. Eh ja, jag är väl inte överförtjust i pyntet i vanliga fall heller haha. Men i alla fulla fall. Vill ha nytt och fräscht. Något annat, en förändring. Längtar efter tulpaner (what else!).
Vill göra om här hemma sedan en tid tillbaka. Ett annat vardagsrumsbord. Mörkare badrum (who am I kidding, hyresrätten), fler tavlor på väggarna och andra kulörer... Nåja, vi får väl se. Drömma får man!
 
2018 alltså. Ett oskrivet blad. Känns skönt, befriande. Vad som helst kan hända. Förhoppningsvis till det positiva!
Och bloggen ja. Hade ev. planer att sluta skriva. Inspirationen har inte varit på topp alls förra året, och jag tar färre och färre bilder. Mobilbilder. Men vi får se. Kanske blir det ändå inte så. 
Hoppas ni hade ett fint nyår!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0