Ett barn är fött, och bröllop, -årets mest händelserikaste vecka!

Hej!
 
Vilken vecka detta varit, jag vet knappt vart jag ska börja.
Det startade i alla fall med måndag och att få vakna utvilad och pigg och glad. Undervisade fyra klasser som alla gick strålande! Sådant skönt flyt. Ja förutom en del spring in och ut för att gå på toalletten i en av barngrupperna. Eleverna jobbade så bra och vi arbetar hårt inför vår danssaga i maj.
Precis innan jag gick in för att undervisa möttes jag av den underbara nyheten att ett barn är fött! Några av mina nära vänner hade blivit föräldrar natten mot måndag. Åh!
 
Tisdagen innehöll dock mer slit. Hade en av mina sämre lektioner någonsin och det var ett fasligt spring in och ut i en av barngrupperna fastän jag tagit upp detta vid ett flertal tillfällen med elevernas föräldrar. Jag ville slita mitt hår! Skulle inte vilja byta yrke, men där och då kändes det nästan så. Ibland får man verkligen dra och dra och ingenting händer... Nytt försök till veckan där jag kommer samla föräldrarna och försöka kommunicera.
Fick avsluta med en av mina moderna klasser där eleverna är äldre och de jobbade som bara den. Min mest positivaste grupp. Vilket gäng! Ganska skönt att få ha så pass blandade grupper bland mina 12 olika, från barndans till balett och modernt, från 4-åringar till nästan 60taggare. Bra mix!:)
 
Resten av veckan har flytit på. Och avslutats på bästa möjliga vis.
Vilken gårdag! Vet inte hur jag ska formulera mig då jag fortfarande är så rörd och glad. Krävs nog ett eget inlägg.
Igår lördag, 25/3 våffeldagen till ära, gifte sig några av mina absolut närmsta vänner.
Stort fantastiskt grattis till er mina favoriter! Giftermål kl 15 följt av bröllopsfest och dans hela natten.
Tog dock inte så många bilder, gör visst inte det nuförtiden, jag vill hellre njuta av stunden, och bildar minnena i hjärtat och hjärnan istället. En och annan bild blev det ju (och film), men väntar lite med att publicera dessa.
En underbar dag fylld av så mycket kärlek var det.
Något annat som kan vara roligt att veta, som jag ju vetat läänge nu och ruvat på för att inte avslöja, är att jag hjälpt mina vänner med deras bröllopsvals. Vilken ära att få koreografiera den! Så här har det tränats flertalet gånger. Jag stannar nog här för nu så får det nog komma ett eget inlägg om bröllopet.
 
Bjuder på helgens bukett som visst blivit tradition nu haha? Rosa tulpaner och eukalyptus, bra så.
Till veckan väntar jobb som vanligt, Och så fyller visst bloggerskan år, inget märkvärdigt dock. Blir inget kalas, men middag på fredag med hon som numera är hustru. Och middag med mamma.
Inget Wallander ikväll, så tomt. Tror det får bli ett avsnitt SKAM för att jag ska gå ner i varv efter denna bröllopshelg. Sovgott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0