Livet och döden och allt däremellan.

 
Hej!
 
Jösses så trött jag är. Längtar till mammas stuga (som jag för övrigt ska åka till under nästa vecka).
Både roliga och tråkiga nyheter som hänt.
De tråkiga. Dessa sjukdomar, ständiga sjukdomar som ska tvinga sig på människor. Ta över deras kroppar. Många funderingar på livet och döden dessa dagar. För några veckor sedan var det någons pappa som föll ihop. Mitt i utomlandssemestern, mitt bland livet. Där det pågår. Men som jag hoppas är på bättringsvägen nu.
Och denna vecka. Ett sjukdomsbesked, med behandling och goda prognoser. Tack för det!
Men så fick jag ett annat besked, om ytterligare en person. Som inte klarade sig. Någon annans pappa som blev tvungen att ryckas upp, försvinna från detta jordeliv. Och jag tänker lite extra då det påminner med liknande sjukdom. Så ledsamt för de anhöriga och alla som fick lära känna dig. Fint att du kunde somna in bland de närmaste, men lika sorgligt för det.  Vila i frid.
 
Livet och döden och allt däremellan ja. 
Jag har försökt fixa fint på balkongen, och var som hastigast till Blomsterlandet. Fanns dessvärre inte allt jag hade tänkt mig. Men blev i alla fall en stäppsalvia, lavendel och prästkragar. Blir en tur till inom kort!
I måndags åt jag lunch på Mat och prats uteservering med Simon och Rebecka. Trevligt! Dit måste jag gå fler gånger. På min egen balkong har jag också hunnit njuta av solsken, härligt!
Hamnfestivalen har ägt rum här i staden i helgen. I torsdags, efter många om och trötta men, begav jag mig till Roasters som hade olika spelningar och träffade upp bl.a. Peter, Olle, John, Linnéa, Elin, Jimmie och Emil. Lyssnade till Tove Burman och Simon Trabelsi. Så bra!
I fredags blev det festivalen också. Linnéas kusin Elin spelade på Roasters uteservering, så duktig! Såklart vill man ju supporta. Sedan hann vi lyssna på sista låtarna av Zacke som spelade mot Norra hamn. Några åkte karuseller, andra beställde mat och gick mest och tittade på folk. Och det fick avsluta detta års hamnfestival.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0