Att bli överraskad och omge sig med människor man tycker om.

 
Hej!
 
Påsklov här och jag njuter av lediga dagar. Sitter visserligen hemma med mailen mellan varven och ringer elever som ska hjälpa mig inför vår danssaga. Men det kan jag ta i min egen takt och göra andra roliga saker däremellan.
Mår bättre, men är fortfarande ganska trött. Sover ganska dåligt, men inatt fick jag i alla fall sova bra vilket var guldvärt. Det tar tid att smälta, och när jag tänker efter har jag ju slitit ganska rejält med en del grupper sedan i höstas. Tröttheten kommer ikapp. Nåja.
 
Ovan en bild från påskaftonen sköna ispromenad. Och den nedersta bilden sedan! Rebecka kom förbi mig en liten sväng igår eftermiddag. Jag hade dukat upp med smörgås, fika och te. Och hon, hon kom med presenter. Trots att jag redan fyllt år. "För att du haft det tufft och jag vill hjälpa våren på traven" var hennes svar på varför, och påminde mig om att jag ju brukar göra likadant för henne. Fint att kunna hjälpa och stötta varandra!
En tekopp, servetter, en engelsk pelargon, två olika tesorter, ett doftljus och choklad (!) fick jag. Allt i våriga toner.Vi brukar ju citera en viss morfar; "Det kommer en vår!", när livet är tungt ibland eller våren dröjer. För hur det än är så kommer det en vår. Med ljus och grönska. Alltid. Var så säker.
 
William och en del av familjen är uppe här nu. Så han och yngsta brorsbarnet tittade förbi som hastigast hos mig igår på kvällsvisten. För att se hur jag bor, för de hade de ju inte gjort tidigare. Fint. Och imorgon ses vi igen men med fler i skaran för lunch på stan.
Att omge sig med människor man tycker om är viktigt tror jag.
Så imorgon ser jag fram emot tillsammanstid med familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0