Stugpremiär, vårtecken och lite flyt tack för det.

En ljuvlig bukett nejlikor, och så äntligen tussilago, jag som väntat på dig så!:)
 
Hej sköna maj! Ja så har vi vänt kalenderblad, och ännu en månad har gjort entré. 
Egentligen hade jag tänkt titta in här igår och önska glad valborg, men det glömde jag bort och kom på alldeles försent sedan.
 
Igår förmiddag så åkte vi till mammas stuga. Till skogen, tystnaden och dålig täckning på mobilen. Till inget rinnande vatten, en sprakande kamin, och ingen systemkamera för den orkade jag inte släpa på. Alltid skönt och välbehövligt när man väl kommer dit. 
Det var premiär för att sova över där i år, och det gick bra. Och det är lite intressant det där också, hur beroende vi är av att ha vatten i kranen. Så självklart liksom, det finns alltid där. Men nu fick man tänka sig för både en och två gånger och faktiskt vara sparsam med vattnet. Nyttigt!
 
Hann träffa morfar några gånger också, alltid lika fint. Men du såg lite trött ut, och jag tänker en extra tanke. Kramar lite extra. Jag vill ju ha kvar min morfar länge, länge, även fast jag vet att det inte går.
 
En lugn valborgsmässoafton blev det i alla fall med mat i stugan och bläddrande i tidningar jag inte hunnit läsa tidigare. Någon gjorde en majbrasa på isen mitt emot, så vi fick vår majbrasa ändå.
Jag hann prata länge och mycket med mamma, om allt mellan himmel och gjord. Och träffa några av kusinerna, varav den ena nyss fyllt år. 
Idag kom regnet dripp dropp och vi kurade inomhus och bläddrade mera i tidningarna. Mysigt. Så skönt med miljöombyte ibland, även om jag hade lite dåligt samvete för att jag lämnade plugget hemma. Men i eftermiddags åkte jag tillbaka till staden och tvättstugan. Och plugg. Och möttes av flera bra nyheter till min glädje!
Det där plugget i förebyggande syfte som jag skulle ta tag i när jag kom hem kan vara. FÖR JAG KLARADE MIN SENASTE TENTA som kändes så dålig när jag skrev den! Jag klarade den, och behöver alltså inte alls skriva om den. Vilken lättnad, jag kan inte beskriva hur skönt det känns. Och lyckan i att bara ha en endaste tenta kvar nu, ja men ni förstår!
Och så fick jag ett brev i postfacket. Jag har nu fått tid på sjukhuset för min onda fot innan sommaren! Hurra för det. Tänk att de kunde skynda på det. Dock blev det till ett sjukhus jag aldrig varit på förut, men hellre det än att vänta till efter sommaren då det nya jobbet börjar. 
Och slutligen hittade jag tussilago på min promenad i onsdags, äntligen är de första vårblommorna här.
Tack livet för att du visar dig från din bästa sida ibland, tack!

Kommentarer
Postat av: Netti

Åh vilka fina blommor :-D

2015-05-02 @ 13:59:05
URL: http://starby.devote.se
Postat av: Mian

Som vi har tittat efter lilla hästhoven men inga hittat än...

2015-05-02 @ 21:28:47
URL: http://finastemattan.blogspot.se/
Postat av: Sara

Alltså de första blommorna så otroligt fina ! <3 Skönt att du får komma till sjukhuset och få hjälp med din fot <3 Kram

2015-05-04 @ 15:16:14
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: Hanna

Grattis till godkänd tenta!

2015-05-05 @ 22:16:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Elin

Vackra bilder :)

2015-05-07 @ 05:50:44
URL: http://elinbjorkander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0