Årets föreställning: Skogsrikets hemlighet.

Blev visst lite suddiga bilder på en del av mitt fång av vackra blommor.
 
Hej hopp!
 
Nu dröjde det visst igen, men denna vecka har varit mastodontveckan i dansväg. Detta har alltså varit vår föreställningsvecka med extrarep, genrep, skolföreställningar och offentliga föreställningar tisdag-lördag.
Och vilken vecka sedan... En känslosam en på flera plan. För aldrig har så mycket saker krånglat som det gjort nu. Människor som skulle kommit och ställt upp och assisterat men som sedan ställt in i sista stund så jag själv fått hoppa in både en och två gånger i flera grupper. Det har varit blod, svett och tårar bokstavligen.
Men efter mycket slit så kommer belöningen trots kaos och mycket stress. Dessa fantastiska elever som bara ställer sig på scen och vågar. Som med sitt uttryck och dans sprider rörelseglädje över hela publiken. Och jag blir rörd, glad och stolt! För att jag får vara just deras lärare. Att jag får möta dem. Och dansa och skapa tillsammans.
 
Hela lägenheten svämmar över av alla vackra blommor jag fått från helgens föreställningar. Och presenter och handskrivna ord. Både tv och flera tidningar har uppmärksammat vår föreställning Skogsrikets hemlighet (baserat på filmen Maleficent), vilket är väldigt glädjande, speciellt i dessa Dansens Hus tider. Flera av mina grupper hamnade på bild och blev filmade, så roligt. Och mobilen har plingat till hela dagen och kvällen av sms från så många föräldrar, och jag blir om än mer stolt, rörd och glad. Så TACK! 
 
Igår hade vi avslutningsmiddag för lärarna på en nyöppnad indisk restaurang, Taj Mahal, och sedan gick vi på Savoy för ett glas vin. Följt av dans på O´learys för oss som orkade hålla oss vakna... En härlig kväll!:)
Nu laddar jag om för en spännande vecka med flera jobbansökningar bl.a. 
 

Kommentarer
Postat av: Netti

Det låter som du har haft det riktigt trevligt och vilka fina blommor :D

2015-05-25 @ 06:33:27
URL: http://starby.devote.se
Postat av: Sara

Du är väl värd alla blommor och fina ord ! Så mycket hjärta danslärare lägger ner i sitt arbete är få som vet :) Och den känslan som du beskriver är obeskrivlig :)

2015-05-25 @ 15:18:20
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: vit get

fina blommer!

2015-05-26 @ 21:14:22
URL: http://whitegoat.net
Postat av: Mian på Finaste mattan

Låter jättekul! : )

2015-05-29 @ 11:51:09
URL: http://finastemattan.blogspot.se/
Postat av: Ekenäsliv

Phu!!! Ja, det lät verkligen sm en mastodontvecka!!
Men vilken avslutning sen :) Härligt!!!
Kan tänka mig att du är en fantastsik danslärare, s engagerad och omtänksam!
Ha en fin helg nu!
Kram Anna

2015-05-29 @ 22:05:45
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0