4 juni.

Fjärde juni idag
Jag kommer alltid att förknippa det med din födelsedag
Även om du inte längre finns här på jorden 
Och det slår mig alltid detta datum hur lång tid sedan sist
jag faktiskt fick krama om dig
Det känns som hundra år sedan ungefär
Jag har tänkt på dig ofta nuförtiden
drömt och funderat
Och ibland gör det ont i mig att du aldrig fick dela mina drömmar och mål
Aldrig fick se och uppleva
 
Men om du varit här i detta nu
så hade vi trotsat blåsten och dukat ute och fått lite sol på nosen
kaffekoppsklirr och jordgubbstårta
och silverbesticken framdukade, nyputsade givetvis
Finskjorta och slips, ska det vara så ska det
Barn i ett virrvarr som hjälper till att öppna paket
Du hade varit trött bakom ögonlocken men ryckt upp dig
stapplat dig igenom några tappra danssteg
Och när jag hjälpt dig till sängen medan alla andra plockade bort i köket
hade jag viskat i ditt öra
att idag har jag skrivit på anställningsavtalet för min fasta danslärartjänst
Då hade du sagt något underfundigt som bara du kunde
och vi båda hade dragit på mungipan och sagt grattis till varandra samtidigt
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti

Åh vad fint skrivet <3

2015-06-05 @ 06:26:42
URL: http://starby.devote.se
Postat av: rebeccafornstedt.blogg.se

Så himla fint skrivet om dina känslor, jag är djupt rörd! Vem handlar det om?

2015-06-06 @ 12:46:33
URL: http://rebeccafornstedt.blogg.se/
Postat av: Sara

Så otroligt fint skrivet <3 <3 Massa kramar

2015-06-06 @ 15:37:16
URL: http://www.baakochmaat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0