Summering: oktober-december 2014.

Så har vi kommit till den sista summeringen, del 4, som jag ju alldeles höll på att glömma bort. Det tre sista månaderna av förra året såg alltså ut såhär:
Oktober
Äntligen kom den, den färgsprakande hösten som jag väntat på! Vikarierade och jobbade väldigt mycket.
Bjöd på opublicerade bilder från en loppistur med Rebecka bl.a., var hundvakt, och det hände flera tråkighter denna månad.
Köpte en del fint i blomsterväg, förargades över att julsaker redan börjat säljas, och Marcus var på blixtvisit en helg.
Och från vackert höstlandskap från ena dagen, kom snön nästa dag.
Mina elever fick höstlov och jag åkte ner till Marcus där alla transportmedel skulle trilskas, men tröstade mig med god tacos väl framme.
Planerade dansundervisning, slipade på danserna till julavslutningen och promenerade i ett vackert Gimo.
November
Efter den sista slappa helgen var det dags att åka norrut igen då jobbet kallade, där jag för övrigt blev kallad Dr Phil.
Bilade till graven och gjorde fint, och funderade.
Pluggade flitigt, hittade en julklänning och tände många ljus i novembermörkret.
Unnade mig en maffig rosbukett bara för att, och åkte ner till Marcus över helgen.
Och så hem igen för danshandledning, pluggande, visade mina adventsljusstakar genom åren medan jag funderade på hur 2014 års stake skulle se ut, och firade morfar som fyllde år.
December
Promenerade med Rebecka och gjorde fint första advent till ära.
Gick på dansföreställning med Lina och åt gott på Roasters efteråt.
Visade adventsljusstaken, frossade i hyacinter och hade julavslutning med alla mina dansgrupper.
Åkte ner till Gimo, tentapluggade och gick på julmarknad och köpte den godaste lingonglöggen.
Och så kom dagen, ännu ett år, och jag tänkte på dig där uppe lite extra mycket.
Så blev det fjärde advent helt plötsligt och jag och mamma åke upp till morfar och hjälpte honom klä granen med det bästa gammeldagsa pyntet, träffade min storebror med familj som var uppe och hälsade på, och jag antog en bloggutmaning.
Julafton firades avslappnat och med värme hos mamma med god mat och skratt, och  följande juldagar var lugna och sköna.
Det gick från -25 till +1 på bara några dagar, promenerade och så kom nyårsafton som firades hos vänner.
Och det var det hela. Året alltså.
2015 ska bli spännande, så lite jag vet om dig ännu...
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Lundin

Näst sista bilden är så himla vacker!

2015-01-08 @ 07:47:33
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Ekenäsliv

Innan jag går o lägger mig vill jag bara skriva och tacka för din fina omtanke. Så omtänksamt.
Tack, det betyder mycket.
Ha en fin helg nu!
Kram Anna

2015-01-09 @ 00:11:33
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Fashionvein

Åå tack fina du!! Härliga bilder :)

2015-01-09 @ 00:51:07
URL: http://fashionvein.se
Postat av: Sara

Låter som underbara månader :) Och loppisar är det bästa att åka på :)

2015-01-09 @ 13:55:56
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Anna Holm

Ser ut som en härlig tid!

2015-01-18 @ 23:10:33
URL: http://annamarialouiseholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0