Från höst till första snön och en del tråkiga saker.

Så var det ny vecka igen! Nästa vecka har mina danselever höstlov så jag passar på att åka ner till Marcus redan nu på fredag. Jag har vaknat tidigt, kring 05 i ca en vecka nu, och tankarna har varit igång direkt med en massa nya danssteg. Så det ska faktiskt bli skönt med lite lov snart även om jag kommer planera undervisning och förbereda inför julavslutningen. Men först ska denna vecka klaras av.
Måndag idag och suttit med lite skoluppgifter och kollat igenom inför morgondagens jobbpass.
Helgen var lugn och skön. Oplanerad och avslappnad. Bara bra helt enkelt.
Städade och fixade matlådor för veckan, rensade i garderoben, kollat på dansklipp, lagade en tröja som gått sönder lite, provpackat inför fredag, tittat på reprisen av Downtown Abbey på svtplay och även lördagens avsnitt, och sista avsnittet av Fjällbackamorden, och köpt en ny resväska då min gamla stora väska varit trasig länge nu. Ja helt lat och ledig kunde jag ju naturligtvis inte vara. 
Njöt av sol och blå himmel i lördags för att på söndagen vakna upp till ett litet vinterland. Ja som ni kan se på bilderna kom det snö hit! Den första snön, några centimeter som faktiskt ligger kvar. Lite, lite mysigt är det allt måste jag dock erkänna. Det vita lyser upp så fint och inne tänder jag massor utav värmeljus och dricker te.
Åkte till mamma i söndags och passade på att gå igenom kartonger med mina gamla grejer, och åt god söndagsmiddag tillsammans. Och pratade om det ena än det andra i vanlig ordning. 
När jag skulle köpa resväska i lördags, vad uppenbarade sig då framför mig lite här och var. Jo, julsaker! Håll i er nu: adventsljusstakar, julstjärnor, pumlor och tomtar i gross och parti... Nej nu! tänkte jag och tog långa benet före. För faktiskt, det är ju inte ens november än. Alla helgons dag och Halloween har ju inte ens varit ännu. Som ni förstått är jag ju ingen julpyntare, men detta tyckte jag var lite väl tidigt. Haha nu har jag fått klaga av mig, såja. 
Mitt internet har inte riktigt velat samarbeta med mig. Igår fungerade det endast på kvällen. Och idag går det väldigt segt, detta inlägg har tagit några timmar nu. 
Från det ena till det andra. Jag har fått veta något tråkigt. Livet är inte rättvist ibland. Att någon ska tas ifrån en. Så ung. Och ibland går det alldeles för fort...
Jag har även drömt flera gånger om två fina som nu är i himlen sedan flera år tillbaka. Och jag konstaterar att snart kommer den, månaden då jag alltid drömmer så hemskt och konstigt. Det är så och jag accepterar det, och det är egentligen inget mer med det. Även om bröstet känns tungt ibland och tankarna är många. För det var så det var då. Men livet pågår ständigt och nu är nu och jag är tacksam för det jag har även om det sticker till ibland. 

Kommentarer
Postat av: S A R A

åh har ni snö?

2014-10-22 @ 12:54:52
URL: http://sarafl.forme.se
Postat av: Sara

Skönt med lite lov för eleverna och dig :)

2014-10-22 @ 20:38:07
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Sandra

Så, så fuskigt med snö! Här är det fyra grader och riktig iskall vind men snön får vi nog vänta på länge än. Och kram till dig för allt det tråkiga och orättvisa!

2014-10-23 @ 19:52:59
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: vildblomma.blo.gg

åh massa snö, vad galet!

2014-10-24 @ 16:11:26
URL: http://vildblomma.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0