Färgsprakande höst och blandade besked.

Så har det blivit oktober!
Och vet ni, så fort jag skrev här att jag inte upplevt den där riktigt färgsprakande höstdagen med höstlöv i alla möjliga färger, blå himmel och varm luft änu, ja då kom den.
Jag visste allt att den låg och lurade någonstans.
Glödande höstlov och solen som står lågt och lyser varm, det är fint det.
 
Veckan rullar på i vanlig ordning. Jobb och har även hoppat in och vikarierat i måndags i balett, och även i modern dans nivå 2. Kul! Alltid spännande att se hur lektionen artar sig och vilka individer som finns i gruppen. Det blev en hel del improvisation vilket verkade uppskattat. Roligt också med dessa äldre elever där intressanta möten kan uppstå. 
Av de yngre eleverna fick jag igår ett armband och en teckning. Alla dessa härliga barn!
 
Och ibland tar livet sina svängar. Det blir inte alltid som man tänkt sig, och livet går inte alltid att planera som bekant. Något tråkigt har inträffat och timmar av grubblerier och tankeställare. Att göra det som behövs och lösa det på bästa sätt. Det påminner lite och gör sig bekant. Livet är skört ibland. Men nu håller jag alla tummar jag har för att allt blir så bra som möjligt. 
Från det tråkiga till något glädjande. Ja ibland kan livet ta det finaste av vägar också. Och två vänner från förr har visst fått barn. Så roligt! Det är många som blir föräldrar nu kan jag konstatera, den ena efter den andra. Livet alltså och dessa vändningar. 
Jag passar också på att säga grattis till min vän R som börjat på nytt jobb idag, grattis igen!
Nu väntar sängen och ladda för jobb imorgon, ta hand om varandra. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Så roligt med så mycket dans :)

SV:Ja verkligen. Tack så gullig du är. Älskar att baka och laga mat så lägger mycket tid på det :) Låter gott med svamprisotto :)

2014-10-02 @ 14:38:22
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Home2tiny

Hoppas det tråkiga löser sig på bästa sätt. Hösten är ljuvlig o jag önskar att du får fortsätta att njuta av den. Kramisar Tina

2014-10-02 @ 21:15:37
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Fredrika - baraetthem

Ja, visst är hösten ljuvlig men alla sina färger:))
Så tråkigt med det tråkiga och jag hoppas det löser sig. Så fint att det kom lite goda nyheter också då mitt i allt! Njuta av dem:)
Kram fredrika

2014-10-05 @ 21:14:30
URL: http://baraetthem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0