Graven, dansplanerande och middag hos mamma.

Så var ännu en helg snart över.
Fredagen började med en bussresa för att sedan köpa lite ljung som visst inte fanns att få tag på i någon av de blomsterbutikerna jag besökte. Så det fick bli denna gravdekoration ovan. Ett hjärta i vit mossa med kottar. 
"Akta kottarna"... tänker jag då och skrattar lite tyst för mig själv. Det är ingen som förstår förutom du, du som vilar där under jorden. Men hade du varit här hade det snea leendet kommit fram och du hade skrattat gott. 
Åt en ensam lunch på ett konditori, ganska så mysigt och underskattat att få sitta själv och njuta. Och sedan bar det av mot graven. 
Jag tänker på dig ganska ofta. Det är inte klokt hur fort tiden har gått, jag kan ibland inte förstå att det gått så länge sedan jag sist såg dig. Fick krama dig. Prata med dig. Se dina ögon. 
Livet pågår ständigt som jag själv brukar säga, och tiden går och händelser utspelar sig. Helt plötsligt har det gått snart 6 år.
Kan du se mig nu? Se vad det blev av mig. Dagar som dessa blir det ju lite mer påtagligt. 
 
Resterande av helgen har mest bestått av att städa, tvätta och planera undervisning. Jag blev tillfrågade att vikariera imorgon, vilket jag tackade ja till, så lite fler övningar behövdes skapas. Så imorgon blir det balett för 9-10 åringar och modern dans nivå 2 för ungdomar och vuxna. Kul! Till veckan blir det för övrigt mycket jobb, ska förutom mina vanliga jobbdagar och vickandet även assistera och coacha lite (som jag ju också ibland gör i) danshandledning. Spännande! 
I lördagskväll åkte jag till mamma på middag, köttfärssås och spagetti, så enkelt och så gott! Det blev ett x antal timmar dansplanerande och skapande i helgen, lite mer än vad jag tänkt, men det är ju så roligt också. Jag som trodde att jag inte skulle ha så mycket att göra haha. Får flow och fastnar att jag nästan glömmer bort att äta ju. Är väldigt nogrann, och känner jag det minsta lilla att jag inte är nöjd med det jag gjort, ja då jobbar jag järnet för att arbetet ska vara fulländat. På gott och ont måste jag säga. Men i skapandet går det inte för sig att lämna något halvdant för mig, då kan det lika gärna vara. 
Så det var helgen, en hel del dansskapande, en tur på graven och middag hos mamma. Med nytvättat hår och renbäddat i sängen blev det ett skönt avslut på denna helg.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad jobbar du mer med förutom dansen ? :)

2014-11-10 @ 11:41:45
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Ja tänk så man kan tänka vid en grav... Vet inte vem som vilar där, men tror nog att du är sedd därifrån och ger dig styrka när du behöver det.
Suss gott!
Kram Anna

2014-11-12 @ 21:53:24
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: frida svensson

så fin text! <3

2014-11-17 @ 13:39:13
URL: http://www.cuntless-lux.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0