Långlunch och Röda Korset.

Suddiga mobilbilder.
 
Bloggningen blir tyvärr lite som den blir nu. Jag jobbar som en tok med det allra sista av mitt examensarbete samtidigt som jag läser en annan students arbete som jag ska opponera på.
Det är intressant och roligt och samtidigt önskar jag att jag snart är i mål för jösses vilket jobb och vilken tid det tar. Nåja.
 
Förra måndagen, ja det har ju gått drygt en vecka sedan nu, så träffade jag upp min vän Rebecka för en lunch i stan. Efterlängtat då vi inte setts sedan mitt födelsedagsfika. 
God mat i lugn miljö där vi kunde prata utan en massa ståhej. Sedan blev det en sväng på Röda Korset och det var inte igår minsann. Våra berömda turer på Röda alltså! Skratt och kommentarer mellan klänningar, jeans och tröjor i vanlig ordning. Ja för man kan hitta mycket tokigt och roligt bland klädhögarna det vet vi ju av erfarenhet. Och samtidigt kan man fynda många skatter till bra priser. Denna gång blev det inga inköp för mig men däremot lite fint till Beckis.
 
Jag avslutade dagen med att förtidrösta. Efter det fick jag syn på att SD hade valkampanj och eldade upp mig och åkte hem. Jag brukar inte skriva mycket om politik här på bloggen, men ja vad säger man såhär efter resultatet efter EU-valet?
För mig är det skrämmande att ett parti som SD fått så många röster och jag undrar hur vissa människor tänker. Vart är världen på väg egentligen?
 
För att avsluta positivt hade jag en härlig dag med Rebecka, fint att få tid till umgänge mellan examensskrivandet.

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Ser mysigt ut där ni åt, och
fint foto på dig. Jag röstade i
söndags och inte på SD!
Ha det gott
Kramar/AM

2014-05-28 @ 17:16:02
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Nilla

Bra att varva examensarbetet med lite trevligheter! Ja lite chockartat resultat i euvalet blev det allt. Kram Pernilla

2014-05-30 @ 09:32:05
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gott

2014-06-04 @ 23:04:02
URL: http://efji.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0