Grattis till dig, vartän du än är.

Datum som dessa gör livet lite mer påtagligt. 
Hade du varit här nu hade vi firat din födelsedag med jordgubbstårta och sång, dukat med det fina vita porslinet och de små skedarna som du varsamt hade tagit fram ur sin ask. 
Kaffedoft, paket och nyplockade blommor av barnhänder. 
Så hade du suttit där i din stol och betraktat alla andra och fastän du inte sagt så mycket hade du glatt dig vid att alla var samlade. Och du hade muttrat något när kaffekoppen vällt och kaffet runnit ut på de förstora jeansen och sagt att det var ett riktigt rackel. Sedan hade du fällt någon kvick underfundig kommentar som bara du kunde göra och gett ett snett leende, som bara du kunde och alla skulle skattat med. Både skrattat hjärtligt för att det var dräpande roligt, och sedan skrattat för att du kunde ta ännu en situation med en klackspark och ibland är det det ända man kan göra i en sådan situation bland sjukdomar. 
Och jag hade berättat för dig om hur redovisningen av mitt examensarbete hade gått och vi hade skålat i saft med förtjockningsmedel och sugrör att nu var det gjort och glada barn hade sprungit i ett virrvarr bland presentpapper, grönska, katter och fotbollar, och frågat om det inte var badsäsong snart. 
 
Utan jordgubbstårta och saftkalas och utan en present med ännu en slips i så säger jag grattis på din dag fastän du inte är här hos mig och hoppas på att du har det bra vartän du än är i himlen. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så fint och emotionellt att läsa. Ja, ibland vill man bara vrida klockan tillbaka. Underbara ord iallafall!

Hoppas allt har gått bra med redovisningen!

KRAM och ha en fin helg.

Lotta

2014-06-06 @ 19:43:22
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Linnea - fotoblogg

Fint skrivet och styrkekram på en jobbig dag!


sv: Vad härligt :)
ja, det är riktigt frustrerande :/
Tack så mycket! :)

2014-06-07 @ 20:04:15
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: A House With A View

Och här sitter jag och lipar... så fint skrivet...

Styrkekram aka

2014-06-08 @ 12:13:06
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: Fru Sederblad

Usch, ja. Det är tufft när inte alla är med som borde vara med. Så känner jag fortfarande med min mormor fastän det var ett antal år sedan hon gick bort.

Kram på dig!

2014-06-08 @ 21:56:06
URL: http://www.frusederblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0