4 juni.

Den här dagen
blev inte alls som den skulle
 
Jag klev upp i god tid
åt frukost och pluggade lite till
duschade och gjorde mig i ordning
klockan 9 började tentan
och magen bara protesterade
efter om och men beslöt jag mig för att stanna hemma
ett klokt val då jag och magen fortfarande inte är överens
 
Ingen tenta
och en irriterad, frustrerad och ångestfylld jag
är trött och har legat och vilat hela dagen
var snäll mage imorgon då jag ska på möte
 
4 juni
din födelsedag
skulle varit
du hade fyllt jämt
och jag funderar tänk om du hade levt nu
hur hade det sett ut då och vad hade du gjort
tänk om du sett mig nu och det liv jag lever
sett mig växa och bli vuxen hade du blivit stolt?
tiden går så fort och ibland står den still
ögonblick dröjs kvar och minns
hjärtat bär på mycket och ryms 
i min ficka som jag bär närmast mig 

Kommentarer
Postat av: Clara

Började nästan böla när ja läste i sluten, skriv mera för du skriver så fint

2013-06-06 @ 14:37:30
URL: http://strayindian.blogg.se
Postat av: Ett rött monogram

Tycker synd om dig, så jobbigt
med magen. Hoppas du har någon som
tröstar dig och är snäll.
Stor kram
AnnaMaria

2013-06-06 @ 17:31:59
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0