En tung och sorgsen dag.




Det var en tung torsdag, en fin men tung begravning.
Jag hade inte egentligen hunnit känna efter och tänka innan.
Allt sker i ett just nu.
Men det slog mig då i sekunden, att nu är du borta.
Det blev så verkligt, sorligt och jobbigt.

Tungt att andas, jag var inte beredd på det.
Och annat som rör upp, där jag varit förut.

Vackra psalmer, sånger och tal.
Underbara bilder, minnen och kramar.
Men många, många tårar.

Så kan det vara.

Och från begravning till bröllop...
Jag vill säga grattis till brudparet, för idag gifte sig Malin!
Tyvärr kunde jag inte vara där då jag jobbade och hade helgrep med alla mina dansgrupper.
Men en fantastisk dag önskar jag er.



Kommentarer
Postat av: Elin

Fint skrivet!



Ja den var verkligen supergod, en bra start på dagen! :)

2012-05-13 @ 11:01:56
URL: http://eamandanielsson.blogg.se/
Postat av: CJ

SVAR: Haha, eller hur. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba med just det, att fota mat, tycker att det är sjukt kul. :) Önskar dig en fin söndag!

2012-05-13 @ 11:42:49
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö

Det blir påtagligt när någon dör, eftersom din mormor stått dig nära. Men när min morfar dog så var jag förståss väldigt ledsen men samtidigt glad för att jag fått växa upp med honom. Haft honom vid min sida, istället som för vissa vars mor- och farföräldrar redan är döda när de föds alt. dör just i början av ens liv så att man aldrig hinner lära känna dem.



Sv: Jo, Clara är verkligen allt i ett eller livsstilsbloggare som hon själv sa.



Precis så tänkte jag också, vitt mot vitt blir inte så snyggt och pasteller är alltid härligt! Sedan är det fint att det krävs så lite för att få en förändring!



Tända ljus och att bara vara själv är välbehövligt det med när man stressar och har sig. Så det tycker jag att du gjorde helt rätt i! Jag har också haft en ganska lugn helg och stökat undan sådant som hamnat på hög. Men tentan gick bra, ett fel. Så jag är ganska nöjd och ska strax till stallet och rida- helgens höjdpunkt!



Det bidde ingen till pelargon, men en liten solros! Som du hör är jag svag för mycket, som til exempel blommor och presentpapper…Ha en fin söndag! Kram

2012-05-13 @ 14:25:27
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Vackra bilder.

Man måste tillåta själen att sörja, det är så man kan gå vidare.



Svar: Ja, personliga gåvor är ju just det; personliga. Och att göra kort är något jag älskar så varför inte dela med mig av kreativa resultat.



Att sitta ute på balkongen är något jag uppskattar. :)



Kram

2012-05-13 @ 18:09:46
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Felicia

Många många kramar till dig, man måste få sörja, det är ett måste!!!<3



SV: Tack för den fina kryapåningen, jag mår lite bättre, ch för tillfället känns det bra :) Men det blir värre till kvällen, jag fortsätter krya! <3



puss

2012-05-13 @ 18:46:00
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

tungt med begravning, skönt att få gå på bröllop strax efteråt iaf!

2012-05-21 @ 15:51:56
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0