Just nu.



Trött i kroppen. Ont i hälsenan.
Skönt med höstluft.
Jobbigt att pendla varje morgon.
Endast 5 timmars sömn i natt.
Pysselsugen!
Foo fighters.
Jobbar hela helgen.
Sugen på att göra om i lägenheten igen.
Disk och kläder överallt, hinner inte städa bort. Men nu! Kanske.
Vill läsa böcker, lukta på de nylånade från biblioteket.
Tända stearinljus och ha regnrusk.
Film och lite plocksnacks ikväll tror jag.
Köpa en massa fina blommor och smycka ut ett helt rum.
Svänga ihop en drös med tokiga rätter
bara för att
det är så kul att laga mat.
Och baka världens kaktorn!
Ta kort i en fotoautomat, fina svartvita ni vet.
Och jag har fortfarande inte badat utomhus i år buhu.


Ibland vill jag skärma av mej lite
pyssla ifred
tillverka, göra, dansa.

Och ibland blir jag bara
så sällskapssjuk.

Döden påminner en ständigt.
Nu senast en ung bekant person. Alldeles för ung 25åring.
Och fastän jag inte kände dej väl
känns det ändå konstigt
att du nyss satt i mitt kök och åt pasta och köttfärssås
och plötsligt en dag är borta.
När det händer, det är då det slår en.

Att aldrig mer få krama om.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken härlig molnhimmel.

Hemskt det sista du skriver om.

2009-08-23 @ 11:29:04
URL: http://colorelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0