Om ändå tiden kunde räcka till....

Har äntligen fått tag på boken som var utlånad överallt i fredags, yey!
Läsning pågår. Har bara 8kapitel kvar att läsa till imorrn. Haha.
Men oj vilken intressant bok, verkligen! Länge sedan jag fastnade för
någon bok så här mkt. Kul att göra det när det "även" är kurslitteratur oxå.

Helgen. Tänkte jag skulle slänga iväg några rader och bilder om det gångna:

Fredag 17/10-

Fikaträff med två kompisar från förr kl 18. Ostbricka, vad trevligt, vilken överraskning!
Update! Drygt 2 år sedan sist vi sågs, mkt att orda om.
Jag blev ju lite nostalgisk när jag steg in genom dörren. Åh.
Tyvärr tog jag ju inga bilder, ajaj!
Hursom var det väldans efterlängtat, och fantastiskt roligt och se er! På återseende!

Cykla hem och packa väskan. Hann ju inte packa innan kom jag på!
Sista bussen till stan, till honom. Förbi Statoil, köpa yoghurt. Hos honom kl 23.30.
Prata lite smått. Och sova.

Lördag 18/10-

Unnade oss sovmorgon och sov ut riktigt länge, kl 12 t o m.
Frukost, konversera lite tills klockan slår 15.00:
Han:  i telefon, ärenden på Storheden, förbi hans mamma och plugga till hemtentan.
Jag: i telefon, försöker få fatt på boken, den rackarn. Varken på Kulturens Hus,
Akademibokhandeln eller Bokis.
Suck och nej.
Åker hem till mej och pluggar och diskar.

Kl 20.30 infinner jag mej i hans lägenhet igen.
Fiskgratängsmiddag och tända ljus. Ingen blev dock mätt, haha.
Gå till Statoil, improvisera, för extra matintag. Promenera vidare och hyra film.
Tillbaka till honom. Se film. Havrekakor med russin och mjölk, börjar bli tradition nu.



Ahlgrensbilar och te, måntro, vad smaka?

Och sedan.
För även om du inte förstår kan du fortfarande lyssna.
Det kanske var fel tillfälle men hellre en chans, ett tillfälle, en risk - ett platt fall,
än ingenting, ingenting alls.
Sova.

Söndag 19/10-

Vaknar 10.30.
Frukost, huvudvärk och försöka få fatt på boken. Hittad, på Björx bibblo, thank you!
Plugga för honom. Plugga för mej.
Packa ihop, packa iväg.
Han var tvungen att åka tidigare, förbi hans mamma igen och mera plugg.
Kl 16
åter hemma hos mej, själv.
Totala ca tid att umgås denna helg (borträknat sömn) Fre-Sön: 9 timmar utspridda.
En aning tråkigt :(
Men bättre än ingenting alls, alltid nåt.

Tiden. En, tid.
Vilken tid?
Vilken tid!
Om ändå tiden räckte till....,
räcker tiden till?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0