Du och jag och vi och kanske men kanske inte....

                                     

Jag vill bara berätta. Lite grann vill jag orda om.
Det finns någonting som upptar min uppmärksamhet just nu. Min dåliga uppdatering har en anledning.
En skojig anledning. Spännande. Men lite hemlig. Eller mycket hemlig förresten.

Det är en han.

Vi hade bestämt att vi skulle vara vänner. Men det blir aldrig som man tänkt sej va!
Efter att jag kom tillbaka ifrån William och pappa och han kom tillbaka ifrån sin tripp, ja då har vi i stort sett tillbringat varenda dag ihop. Nästan varenda timme på dygnet som gått.

Därför har jag endast varit hemma max 3 timmar i rad.
Och vi har gjort roliga saker må ni tro. Oj, vad mycket kul som hänt.

Gick på spontanbio (han bjöd mej!) i förrgår kväll, Batman. Beställde kinamat idag. Vandrat i skogen. Långprat i natten.
Provat kläder och gått på stan. Lagat middag. Hyrt film en sen kväll. Lyssnat på en massa bra musik.
Och säkert en hel del annat som huvudet inte kommer ihåg just nu.

För någon dag sedan eller tre så frågade han mej vad jag ska göra på fredag. Inte mycket sa jag.
Vill du följa med på bröllop? sa han.
Chockat tystnade jag oj visste knappt vad ord var. Men så tackade ja jag.
Letade klänning i två dagar, spanade i affärer. Troget följde han med.
Igår fanns den underbara blålila framför mej, så jag slog till. Och matchande örhängen hittade jag också. Lycka!

Och just som jag skulle till att betala, ja då tar han fram sitt kort, stoppar mej vänligast och säger kommer inte på frågan, han skulle minsann betala, det minsta han kunde göra, efter min ångest för att jag inte hade någon klänning.
Bara sådär
Så han betalade. 

Jag som har så svårt att ta emot, trotsade. Men jag har ju lärt mej med åren, för mycket kan man inte säga emot, då blir han kanske sårad. Ja. Faktiskt! Så jag lät han betala, blev oerhört glad och tacksam. Och lika glad verkade han för det fast några pengar försvann ifrån hans plånbok. 

Vi och våra ord och uttryck.
Roligt med någon som gillar ord lika mycket som jag också gör.
Fancy!
In your face
!

Just a mortal with potential of a superman.
Run, run, run.
Be good for goodness sake!

De tre sistnämnda kommer hämtade ifrån några låtar sjungna av Maia Hirasawa, vår favorit.
Och förresten. Denna han och denna jag är hemligt som skrivet ovan med undantag ifrån några få som vet.
Vi råkar nämligen ha väldigt många gemensamma vänner som vi inte orkar berätta detta för av många anledningar.
Och just som det var, kom vi på det. Maias låt You and me and everyone we knows, den är så oss. Vi och alla runt ikring oss som vi känner träffande. Poff bara! Folk har en tendens att prata....

"I´ve heard that Sarah said to Maria that Oskar
and Fredrik found out that Julia
And Tommy was trying to see through that Josefine and Annika
Don´t remember exactly but I
think it was Sarah that said to Maria...."

// You and me and everyone we knows/ Maia Hirasawa.

Så. Imorgon är det bröllop.
Men nu kommer det sorgliga. För det tar nog slut där.
Tidigt, tidigt, på lördagmorgon tar han flyget och flyttar. 3år blir han borta. 
Och vi kommer nog avsluta det då. Troligtvis.
Han ville inte ha något förhållande, det sa han förut. Men gjorde något helt annat. Och det blev som det blev.
Nästa gång jag skriver har han förmodligen åkt.
Nu är nu och sen är sen. 
Och det som händer sedan får vi se. 
Till dess kan man leva i det som kallas nuet, i det som är.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0