Helvetesdagar och 1 god natts sömn och allt är glömt.

 
Hej såhär på söndagskvällen! 
Jag ska erkänna att jag först tänkt skippa mitt sedvanliga inlägg efter många tuffa dagar, men ändrade mig.
De senaste veckorna har inte varit roliga ska jag säga. Fått vara hemma från jobbet flera dagar p.g.a. ett väldigt jobbigt illamående och smärta. Helvetesdagar rent ut sagt. Men jag kommer igen, långsamt, för detta tar sin tid. Det är svårt att planera saker för jag vet ju aldrig hur nästa dag, eller timme ibland, kommer bli. Trots att jag planerar och försöker ta det så lugnt jag bara kan om jag ska göra något särskilt dagen efter så kan jag ändå tvingas att ställa in. Igen och igen och igen... Så tråkigt. Livet blir lite tome emellanåt.
 
Jag har i alla fall lyckats vara på jobbet två gånger denna vecka, onsdag och fredag. Hurra! Och kom mig iväg till fysioterapeuten även det i fredags. Det var länge sedan jag var där nu. Eftersom jag har så ont och väntar tid på smärtenheten beslutade vi att pausa lite. Inga nya tider inbokad alltså. Jag ska fortsätta med mina övningar och göra de när jag kan och sedan kontakta fysioterapeuten när jag varit på smärtenheten. Så får vi se hur vi går vidare. Just nu är det ju väldigt svårt eftersom att jag har så ont och det inte går framåt tyvärr. Sedan i februari känns det som om all utveckling stannat upp och jag går bakåt och smärtan har ökat...
Och på tal om tråkigheter. En väns barn har legat på sjukhus i en vecka. Det var något på lungan. Stackars, stackars liten!<3
 
Min kompis Anton hörde av sig, så glad jag blev! Bjöd in till tårtkalas och vin igår lördags då John fyllt jämt tidigare. Ville verkligen gå! Sov en fruktansvärt dålig natt, var yr hela dagen, så ja det var ju inte att tänka på. Bara att tacka nej. Igen.
Snöoväder igår, och blå himmel och sol som värmer idag. Kontraster. Och som av ett mirakel fick jag sova en bra natt inatt. Halleluja! Sömn gör så otroligt mycket för kroppen och knoppen. Var så lättad att jag kunnat börja gråta nästan. Mamma kom hit och hjälpte mig, så tacksam för det! Handlade mat, köpte påskliljor och tulpaner på Blomsterlandet och städade. Vad hade jag gjort utan henne? 
Hann även grädda våfflor tillsammans och äta en sen lunch våffeldagen till ära. Sommartid har det också blivit. Och idag, för exakt ett år sedan gifte sig mina nära vänner R och S, grattis!
 
Smärtan består ändå i både revben och svanskota, men glad över 1 natts normal sömn, - då är allt det onda glömt! Nästan. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0