Nostalgi av en yuccapalm.

Hej!
 
Jag som hade tänkt titta in och önska glad fredag stötte på teknikproblem. Mitt internet har varit väldigt segt de senaste 2-3 veckorna som sagt, och sedan stod det bara och snurrade och plötsligt blev skärmen svart och inget som jag provade fungerade. Var på Elgiganten idag och fick hjälp iaf. Datorn hade visst låst sig och höll på med uppdateringar. Jaha. Tur det inte var värre än så! Det här med teknik och jag som bekant...haha. 
 
Hade ju flera inlägg på g till er i helgen, men det får komma fler till veckan istället.
När jag köpte årets första tulpanbukett förra veckan passade jag samtidigt på att inhandla lite grönt. De hade 50% på alla gröna växter på Blomsterlandet och jag var inte sen att haka på det erbjudandet om vi säger så.
Inhandlade en yuccapalm, den längst till vänster i bild. Blev nästan lite nostalgisk. Praoade på en blomsterhandel i högstadiet och sommarjobbade även där, och som avslutningspresent fick vi välja vilka blommor/växter vi ville för 500kr. Himmelriket för mig redan då. Och med mig fick jag då alltså en yuccapalm. Såå många år som den fick följa mig. Och nu var det dags för en ny!
 
Tvättade i fredags och andades ut att allt gick bra trots onda revben och svanskota. Fått sova bra två nätter i rad, vilken befrielse! Kan inte beskriva lättnaden. Att jag sedan sovit dåligt sen dess är en annan historia... Ida var här och hälsade på och äntligen fick vi det att stämma. Träffades igår lördags på stan (trodde knappt att jag skulle orka efter en väldigt jobbig natt!) och gick och åt på Dagobert. Det var fint att ses och att komma ut lite!
Senare samma eftermiddag ringde Mari. Åh, som vi tänkt på varandra men inte kommit oss för att ringa. Verkligen kul att få prata ikapp lite, hoppas vi kan ses framöver. 
 
Och så många som är gravida nu eller precis fått barn! Grattis till S som fick en liten, liten plutt 1 månad för tidigt. Även andra bekanta väntar smått, M i april och en annan M i juli. Spännande.
För övrigt, är så trött på vad allt vad sjukdom heter. Samtidigt som jag knappt kan tänka på annat. Oj så det snurrar inför framtiden...
Nästa gång vi hörs blir det inredningsdetaljer tror jag bestämt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0