Höstterminen är igång, varma dagar och lite vännerhäng.

Hej!
 
Jösses så trött jag är och har träningsvärk, skulle kunna somna sittande här. Men gör en liten kraftanstränging till. Har jobbat 12 dagar på rad. Såg fram emot helgen och två lediga dagar, men blev väl inte riktigt så haha. Ledig igår lördag, och sedan hoppade jag in och jobbade några timmar idag söndag. Ingen annan kunde, nåväl.
 
Veckan? Ja här har det varit mycket ja. Dansundervisningen har dragit igång vilket innebär mycket förberedelsetid av lektioner, samt att svara på en hel del mail. Har även hunnit med möte med en lärare, styrelsemöte och försökt få lite mer info kring mitt nya jobb som jag börjar om en och en halv vecka. 
I fredags startade vi upp en helt ny danskurs "Jumps and Turns" vilket jag gick på. Det är vad det låter som, en klass där man får öva på olika typer av snurrar och piruetter samt olika hopp. Kul! Trött som få var jag, men gick ändå. Jobbat hela dan, handla mat, hem, snabbt slänga i mig något och tillbaka till jobbet för att träna alltså. Puh.
 
Helgen. Ledig lördag. Tvätta och städa. Lagomt roligt, men väldans behövligt om jag säger så. Sedan åkte jag hem till Ester och Gustav för efterlängtat häng. De hade köpt ny soffa så den var vi tvungna att inviga. Samt inta flera tekoppar och blåbärspaj som Ester bakat. Gillar vår blandning av konversationer; ränta och amorteringar, tatueringar, dans och husspaningar, olika restaurangkoncept som borde öppna i stan, drömmar och utomlandsresor, giftermål och barn, hur myggor låter, festkvällar, katter och hundar m.m. m.m. Tack för en så härlig kväll!!
 
Söndag idag. Och äntligen fick jag träffa Rebecka! Har inte träffats på ca två månader (!), inte klokt ju. Sommaren gick fort. Hon kom förbi mig i förmiddags för lite brunch/lunch och en massa ta igen prat. Har hunnit hända så mycket under tiden vi inte träffats. Mycket uppdateringar för att vara någorlunda i fas haha. Längtar tills vi ses igen! På eftermiddagen åkte jag in till jobbet för att stå i vår dansshop och sälja. och passade på att sitta vid mailen och fixa med fakturor bl.a. Effektivt arbete må jag säga, och måndagen behöver (nog) inte bli lika stressig.
 
Några molniga och regniga dagar i slutet på augusti, men sedan har det varit sool. Äntligen. Det har blivit september och jag försöker njuta mellan varven. Höst i luften, men sensommar. Underbart!
Glömde dock totalt bort att fota när jag så äntligen träffade folk i helgen, hur typiskt. Men en vacker himmel efter kvällsundervisning i veckan och en stooor elefantöra som jag fick av Rebecka idag har iaf förevigats.
På återseende!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0