Förkylningstider och en konstig vecka med hemskheter.

Hej!
 
Nej rackarns. Gissa vem som blivit förkyld såhär i kursstartstider? Förmodligen kan ni gissa att det är jag, ja.
Typiskt! Har undervisat hela veckan men inte känt mig helt hundra, började lite smått förra helgen. Snorig, täppt, lite hosta, hes och ont i bihålorna och halsmandlarna. Tittade tillbaka i bloggarkivet och mönstret verkar visst upprepa sig i september de senaste åren. Kursstartstider som sagt. 
Det är fortfarande mycket nu. Tänker varje dag "har jag glömt något?". Ungefär till månaden ut, sedan börjar alla mail och frågor plana ut. Ska bli så skönt! Är lite väl mycket att hålla i huvudet just nu.
 
I fredags var jag hemma från jobbet, och kommer även vara hemma imorgon måndag och tisdag. Alltid ångest att ställa in lektioner, särskilt när man har så många klasser som mig. Men ibland går det ju inte, bara att konstatera och acceptera. 
 
Denna vecka har varit lite konstig känns det som. Så många tråkiga saker. I måndags när jag satt hemma och jobbade vid mailen hörde jag plötsligt en massa ljud utanför fönstret. Fick en märklig känsla i kroppen och gick och tittade bakom gardinen. Utanför mig stod en polisbil med blåljus. Och springande kom flertalet poliser och ambulandspersonal. Min första tanke var att någon gammal människa kanske ramlat? (Ibland kan det vara en del utryckningar hit då det finns ett äldreboende bakom mig). Men kändes ändå konstigt att de var så många, + att ytterligare en ambulans kom. På en bänk satt en man och höll sig om nacken. Gick tillbaka till mitt knapprande vid datorn och sedan åkte jag till jobbet. På kvällen läste jag om yxmannen i tidningen... En man som uttalat sig hotfullt och som sedan högg en annan person med yxa. Och här satt alltså han som blev huggen. Usch så otäckt!
Och sedan i fredags då. Startar ju upp min kurs i dans för vuxna i behov av särskilt stöd till veckan och skulle titta på lokalen som jag ska vara i. Kom dit en kvart innan utsatt tid och stod ute och väntade då porten var låst. Plötsligt åker en efter en uttryckningsfordon förbi. 3 brandbilar, 5 ambulanser och 2 polisbilar. Det visade sig ha börjat brinna på bottenplan av en lägenhetsbyggnad och flera var skadade. Man blir liksom extra berörd när man står ett stenkast bort och bevittnar allt. 
En konstig vecka som sagt med flera tråkiga händelser, som en yxman och en lägenhetsbrand... Och sedan orkanen Irma som dragit fram i Florida. Så hemskt!
 
I helgen har det varit Kulturnatten här i staden. Men av förklarliga skäl blev det inget för min del. Såg även i bloggarkivet att jag visst inte varit där sedan 2014 (!) tydligen. Sol och fint väder har veckan bjudit på, medan det i helgen har ösregnat verkligen. Tur att man får vara inne och hosta och snörvla:) 
Dessvärre kommer jag nog behöva flytta fram starten för min nya kurs jag startar upp för vuxna med olika diagnoser. Rackarns förkylning! Har i alla fall förvarnat i fredags när jag tittade på lokalen. 
Oj detta blev långt, dags att snart tänka på refrängen haha. Sovgott!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida G Svensson

Krya på dig! och även om det är hemskt att vara med om sådana saker du berättar om här så kanske man ändå måste påverkas ibland för att man inte ska bli blasé och bara se det som ytterligare en notis i en tidning.

2017-09-13 @ 14:56:16
URL: http://www.fridagsvensson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0