Mer ljung och prydnadskål och sjukdomsläget.

Godkväll!
 
Här kommer ett inlägg mitt i veckan.
Jag fotade en del i helgen, och tänkte att jag skulle visa er de senaste inköpen till balkongen. Vit och rosa ljung och vit prydnadskål. Det är bara så fint tycker jag. Och höstigt. Tog även kort på min ena pelargon som står där ute och sällskapar och var så fin. Men så poff plötligt kom ju frosten. Nu ser den inte ut så. Rackarns, skulle tagit in den tidigare! 
En kvist med en annan pelargon hade ramlat av så den satte jag i en gammal loppisfyndad blommig kopp. 
Blommor alltså, livets liv helt enkelt.
 
Ja annars då. Är ju hemma från jobbet hela den här veckan p.g.a. revbenen. Var dock tvungen att åka in igår för ett möte som även tog en oväntad vändning. Vi hade manusmöte inför danssagan i maj. Men så tog vi beslut om att göra en annan saga än vi tänkt, då den första vi hade i åtanke inte kändes helt rätt. Kan skriva mer längre fram.
Äter medicin och vilar. Men trots att jag äter högsta dosen gör det ändå ont och jag känner ingen skillnad.
Så imorgonbitti blir det att ringa vårdcentralen igen. Jag har ju inte fått någon exakt diagnos, så en utredning är nog på sin plats när detta inte vill gå över, trots medicin och vila. 
Känns så konstigt att vara hemma och inte få undervisa. Sov dock som en kratta i natt då revbenen smärtade och jag inte kunde hitta en bra ställning att sova i. Har känt mig som en zoombie hela dagen. Så då kändes det i alla fall lite bättre att få vara hemma.
 
Jag har även tänkt på dig där uppe, och drömt om flera gånger nu. Jaha, nu börjar den igen. Perioden. Den som alltid kommer varje år. Bara att ta sig igenom. Precis lika jobbigt som tidigare. Som river upp och rör om i känsloregistret. Men det är så.
Starka minnen finns alltid kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0