Hemmets skrud just nu och mer sjukuppdatering.

Hej!
 
Så har man varit hemma från jobbet en hel vecka då. Jag har kollat av mailen och tog ett jobbsamtal idag, men annars har det varit väldigt lugnt. Vilat och fokuserat på att bli frisk.
Trivs ju så bra här hemma, känns som om jag fått det ungefär så som jag vill ha det. Funderar fortfarande på om jag ska byta lite kulörer i vardagsrummet, d.v.s. byta kuddfodral och ev. gardiner. Men har inte kunnat bestämma mig haha. Angenäma problem. Jag tycker det är kul att byta färger efter årstiderna för att få lite förändring. Det behöver inte vara något stort eller dyrt, som sagt att bara byta kuddfodral gör så mycket.
Nåja, här ser ni lite detaljer och bilder från hemmets skrud.
 
Uppdatering om sjukdomstillståndet då.
Jag har ju som bekant så ont i revbenen framtill på min vänstra sidan. Samt även i svanskotan om jag inte nämnt det. Kan knappt sitta eller ta mig upp ur sängen. Känner mig som Agda 95 som vankar fram. Skämt å sido, behöver jag säga att "åhej å hå" ingår i mitt dagliga konverserande här?
Tabletterna har inte hjälpt alls och sedan i torsdags tycker jag att det har blivit värre. Usch, det känns som om jag blivit överkörd av en bil, alldeles mörbultad. Har så ont. Det känns som om ryggen ska gå sönder.
Ringde vårdcentralen igen och fick en tid hos en annan läkare igår. Blev undersökt och fick lämna blodprover. Hon skulle sedan prata med sina kollegor för att höra om jag kan få remiss till magnetkameraröntgen eller skiktröntgen. Läkaren skulle ringa mig imorse om hur det blir men hon ringde aldrig. Och jag har fortfarande ont... Så, så är läget nu. Fick i alla fall en ny medicin utskriven som jag tänkte prova imorgon, och hålla tummarna för att jag tål. Bävar för att magen ska balla ur totalt... Vi får se.
 
 
Samlar kraft inför morgondagen. Min sjuksköterskekompis Rebecka har vidarutbildat sig och är nu examinerad distriktssköterska. Hurra så bra du är!! Imorgon bjuder hon på fika och jag hoppas på att jag orkar gå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0