Min vita orkidé blommor äntligen!

Godkväll!
 
Är så rackarns trött. Somnade till på soffan vid 19-tiden, kämpade men kunde icket hålla mig vaken. Det är nog inte så konstigt med tanke på hur starka tabletterna är tröstade mamma mig med. Ja, så är det nog. En annan tar ju knappt en alvedon i vanliga fall...
Har fått sova bra två nätter nu, så skönt. Men natten till måndag alltså. Var vaken till klockan slog 05 ( ja ni läste rätt!) med världens illamående. Usch det var verkligen inget vidare! Vad gör man då liksom... Står ut.
 
Igår kom mamma och hämtade upp mig och vi åkte till Storheden. Vi var in på Claes Ohlson då mamma skulle ha några grejer därifrån. Och sedan åkte vi till Kvantum (då jag visserligen var lite yr) för att handla mat, och sedan hem. Det räcker tydligen för att jag ska bli helt slut.
 
Imorgonbitti tänkte jag ringa vårdcentralen för att rådfråga lite kring diverse remisser jag fått och medicinen. 
Får nog snart skapa en ny kategori här på bloggen haha. Frågan är väl vad jag ska döpa den till, när jag inte vet vad det är för fel ännu. Nog pratat om det, känner hur illamående kryper sig på passande nog.
 
Julsaker. Överallt. Sedan innan Halloween. Nej. Jag säger det förvånat ännu ett år; what?! Inte för mig.
 
Ikväll tänkte jag fokusera på blomman där ovan. Min vita orkidé blommar igen! Hurra och fyrverkerier. Jag har pysslat om den nogrannt vill jag lova. De är verkligen praktfulla, de där orkidéerna!
För några år sedan hade jag ett helt gäng, men nu har jag bara en tapper kvar. Rötterna spretar visserligen åt all håll och kanter, men blommar det gör den minsann. 
Ett hem utan blomster är inget hem för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0