Frikort och klagande.

Hej och glad lördag!
 
Eller nja, glad och glad vet jag inte riktigt om den är just här. Fortfarande en fruktansvärd smärta trots starka värktabeletter. När ska det vända? 
Har mått illa och haft väldigt ont under veckan som ni kanske förstår. Igår fredag hade jag egentligen tänkt ta mig till jobbet för vårt manusmöte. Jag var vaken till 05 på morgonen p.g.a. det rackarns illamåendet och smärta, så jag behöver nog inte nämna vem som fick stanna hemma.
I torsdags pratade jag med läkaren som tyckte jag skulle ringa på måndagmorgon för att få en akuttid. Planen är då att se över medicinen samt att se hur vi kan gå vidare med detta. Samma eftermiddag ringde även sjukgymnasten, och jag har fått en tid på måndag kl 13. Hurra! Äntligen går det lite framåt i alla fall.
Och, jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen haha. Nu har jag uppnått gränsen för att få ett frikort inom sjukvården! Alltid något.
 
Mamma hämtade upp mig tidigare i veckan så att jag kunde gå på apoteket och handla mat. Precis innan jag ska kliva in i bilen efter ärendena så halkar jag till. Det var beckmörkt och knappt någon belysning och tydligen is på marken. Ramlade dock inte men kände hur det högg till i svanskotan. Så himla otur alltså. Det som precis blivit lite bättre och jag kunnat ta mig upp ur sängen utan att det är världens projekt. Eften den lilla halkturen (trots att jag inte ramlade!) är det tio reser värre och jag kommer knappt upp igen. Typiskt!
 
Ikväll har Anton fest med salsatema. Så roligt! Men dessvärre var jag tvungen att tacka nej av förklarliga skäl. Ni skulle se mig, det ser ut som om jag är 100 gamla år. Vill skrika av smärta för att det gör så ONT. 
Förlåt för det långa gnälliga inläggen, men detta är verkligen inte kul. Ska försöka bjuda på lite mer inspirerande bloggning nästa vecka!
Har snart sett klart hela 1:a säsongen av Skärgårdsdoktorn, sådan nostalgi ja. Och gjort olika frågesportsspel på internet. Blir ju tokig av att bara vara hemma och ligga ner. Måste få aktivera hjärnan när inte kroppen vill!
Ser ni förresten min nya kategori: Revbenen och svanskotan blev den döpt till kort och gott.
Haha, nu blir det film. Hoppas er lördag är roligare än min!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0