Balettmöte, leta bröllopskläder och frisörtid.

Hej!
 
Så var det söndag och dags för lite uppdatering igen.
Denna vecka har jag börjat lära ut koreografierna till alla mina grupper som ska medverka i danssagan. Årets saga baseras på filmen Frost och vi har döpt den till "Isdrottningen". Mycket jobb, men det är så spännande sedan när allt faller på sin plats!
Annars har veckan gått på i vanlig ordning. I fredagsmorse hade vi lärare som undervisar i balett balettmöte angående hösten. Så mycket som behöver planeras, det gäller ju att ligga steget före om vi säger så:) Jobbade på några timmar och sedan var det dags för frisöbesök för mig. Försöker få in det lite mer kontinuerligt nuföritden, inte dröja flera år haha. Svårt det där med att hitta en frisör som förstår sig på mitt hår. Jag har ju inte direkt tunt skandinavist... inte för att det är något fel alls med det. Men ni förstår säkert hur jag menar, iaf ni som sett mitt hår.
Skönt hursom att fräscha till barret, ville ju fixa till det innan det stundande bröllopet och innan en viss födelsedag äger rum.
Ja bröllopet ja! Mina vänners. Nu närmar det sig verkligen! Denna helg hade jag satt som senast att allt vad gäller kläder ska vara fixat. Om jag klarade det? Nja. Nästan. Har nästan letat ihjäl mig sedan i höstas efter kläder som jag ska trivas i, men det har varit rackarns svårt ska jag säga er. Väntar på en sista beställning till veckan, så hoppas jag att allt faller på sin plats.
Annars har helgen varit lugn, nästan lite för lugn. Tristess. Tvättat, dammsugit, letat bröllopskläder. Och hoppat in och vickat idag söndag. Piggade upp mig med lite tulpaner, what else, igår. Köpte två buntar och gjorde till en bukett i oranget/rött. Härligt, funkar alltid!
Dags att fortsätta titta på Wallander, sovgott sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0