Utekvällar, spontanitet, Mors Dag firande och Nationaldagen.

Hallå!
 
Här har jag haft några lediga dagar. Skönt! Och fått fylla de med många fina händelser.
 
I fredags fick jag äntligen träffa Peter, hade inte setts på 5-6veckor. Han var barnvakt till lille Alexis, så först förbi Miriam och Robert och gosa lite bebis. Så söt så man smäller av! När föräldrarna kommit hem gick jag och Peter hem till honom för lite vin och ta igen prat. Sedan åkte vi in till stan och tittade förbi Hemmagastro där Linnéa (som väntar barn, spännande!) och hennes kille och Jimmie åt middag. Några av oss gick sedan vidare till Cg bar för lite drinkar där bl.a. Savannah, Henke och Ludvig slöt upp. Trevligt! Och hör och häpna blev det sedan en sväng till Färjan som jag ju egentligen inte är förtjust i. Försökte övertala alla andra att gå någon annanstans, men tillslut blev jag nedröstad haha. Och på kuppen hade jag faktiskt en kul kväll trots allt!
 
Lördagkväll och jag hade egentligen tänkt vara hemma och se film. Men fint väder lockade mig ut och dags att vara spontan! Tv-tittande finns ju alltid kvar. Åkte hem till David där även Peter var. Fick se lägenheten för första gången som var så fin! Och de båda blev nästan chockade att jag ville följa med ut. Det där med två-dagars är inte riktigt min grej ju... Så härlig kväll verkligen. Och det blev visst Färjan igen då David aldrig varit där. Denna gång var dock inte lika rolig... Ibland förstår jag mig inte på människor. När okända eller halvt bekanta kommer fram och bara ska uttrycka sin åsikt. Bara måste få yttra och säga. Granska en upp och ner och säga märkliga saker. Hacka på ens utseende och inte kunna bete sig. Tyvärr inte första gången jag är med om detta...
 
I söndags var det så äntligen dags för Mors Dag firande såhär en vecka efter dagen. Mamma hade gjort så fint hemma med sin blåa lilla hörna. Presentöppning och sedan gick vi till Waldorf för middag. Och sedan hem till mamsen igen för lite mer prat. Hann även med en pratstund med Mari på kvällskvisten, det var länge sen nu!
 
Rebecka ringde mig igår måndags och jag som tänkt så på henne. Lunch på stan typ nu? var frågan, "javisst!" svarade jag. 2 x spontant dessa dagar alltså, det tar sig haha. Köpte med oss sallad och satte oss på trappen vid Kulturens Hus och njöt av solen. Gick på stan en kort sväng och fyndade bägge två plagg nedsatta med 50%. Fick även ringa polisen då några människor satt på öppen gata och tog piller och drack öl. Så tragiskt.
 
Nationaldagen idag och det firade jag och mamma med att gå till Floras kulle, Stadsparken och museet och lyssna på orkester och talare. Blå himmel och sol dessutom, härligt! Avslutade med smörgås och fika på Kulturens Hus uteservering. Har också gjort klart 1 av 3 koreografier till Dancecamp, yay.
Och både i lördags och idag har jag suttit på min balkong och njutit. Nu känns det som vår ju!
 
Andra saker som upptar mitt hjärta och hjärna. Terrordåd i London med flera döda och skadade. När ska detta ta ett slut? känner jag. Det bara fortsätter och fortsätter, och terrordåden avslöser varandra. 
Jag har fått veta både fina roliga nyheter och väldigt tråkiga nyheter. Och ingenting vill eller kan jag skriva om med resepkt för personerna. Livet alltså, både sorgligt och glatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0