Dancecamp och midsommarhelgen 2017.

Hej!
 
Jag hade tänkt titta in här i torsdags och ge er uppdateringar om vårt Dancecamp som nyss nåt sitt slut, och även önska glad midsommar i fredags, men tid och ork fanns inte.
Dancecamp är som sagt över och det har varit fina och händelserika dagar. Men också mycket jobb, kaos och väldigt stressigt stundtals. Överlag har allt gått bra. Vi avslutade med två olika uppvisningar i Stadsparken, med yngre och äldre elever, så duktiga!
Och i och med det har jag faktiskt gått på välbehövlig semester. Va, kan knappt fatta det! Imorgon ska jag lämna tillbaka nyckeln till Tekniska förvaltningen som vi lånat, men sedan blir det ledighet. 
 
Midsommarhelgen.
Åkte till mammas stuga på midsommarafton, som firades med lunch med mamma, morfar och min ena morbror med fru. Vädret var inte det bästa, molnigt och några plusgrader. Men det regnade inte i alla fall. Lunchen fick vi dock äta inomhus, kan nog inte minnas när vi gjort det. Men gott och mysigt var det ändå. Och mamma hade plockat liljekonvaljer (åh!) och violer och satt i en vas på bordet. Och sedan blev det jordgubbar, så gott!
Gick en skogspromenad och förundrades över tystnaden. Knappt någon som var i stugorna nu. Och sedan sen oväntad middag haha. Då lunchen intogs ganska sent och länge och vi inte var sugna på den traditionsenliga middagen blev det pastagratäng och ett glas rött istället. Jamenvisst det går också. Överraskade mamma med en midsommarpresent som hon tydligen hade gått och tittat på. Se där!
Var trött som en tok och sov så gott sedan i den varma stugan. 
 
Midsommardagen och ännu en skogspromenad. Gick förbi min kusin för att lämna en present till den nyfödda, men de var inte där tyvärr. Efter lite velande beslöt jag mig för att åka hem i alla fall. Lite firande hemma hos Olle och Jimmie väntade med Peter, Emil och Marri. Sedan blev det Båten (som jag inte är så förtjust i) där bord var bokat. Men äsch jag gav upp, gick hem först av alla. Inte alls mitt ställe längre. 
Så kan det vara ibland och det var midsommarhelgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0