Underbara dagar i mammas stuga.

Nämen hej där! Jag har inte försvunnit lugn, bara lugn. Det bara blev ett ofrivilligt blogguppehåll.
Vilken tur då att jag har massor av bilder att bjuda på!
Åkte till mammas stuga fredag-måndag. Härligt. Och så skönt med lite miljöombyte. 
I fredags gjorde vi svamppasta och myste i stugan. Tog en promenad till hamnen där det var grillfest i det kyliga vädret. Stannade en stund innan vi promenerade tillbaka och gjorde upp en brasa. 
Lördag och satt på bryggan och solade en stund. Mamma höll på att skratta ihjäl sig när hon fick se mina ben efter 1 timme. Ja, jag var tvungen att skratta jag med. Ser ni randen där uppe? Alltså!
Åkte till morfar och städade där även min moster var. Så fint och blomstrande i trädgården och jag gick i vanlig ordning och åhade överallt. Blåste gjorde det men solen sken. Äggmacka och rosélunch.
På kvällen blev vi sedan bjudna på middag till min moster och hennes frus stuga. Så länge sedan jag var där! Och vilken kväll vi fick sedan! Underbar. Vi blev hämtade med båt, jag som längtat så efter att åka båt. Som jag njöt. Vi satt ute med havet som utsikt. Förätt och varmrätt med dryck så gott, och melon och tilltugg till efterrätt. Kvällen avslutades med en ljuvlig båtfärd hem till mammas stuga. Kommentarer överflödiga gällande vyn ovanför. 
Söndag, promenad och sedan förbi min ena morbror och frus stuga. Där var min kusin Jonas med fru Emelie och barn som var uppe nu, och hans syster Sara. Åt glass och pratade. Lite senare träffades jag, Sara och Emelie och åkte till kusin Jenny. Skjöt pil (som gick hellre än bra för mig haha!), åt rabarberpaj med vanlijsås och pratade ikapp. På kvällen kom morfar på middag och sedan anslöt sig några av de ovannämnda och jag bestämde mig efter mycket velande för att stanna en natt till. 
Mysa med kattungar? Ja tack. I måndags åkte vi till Jennys kompis som har katter och som vi fick gosa med. Dessa små dunbollar. Så söta. Förbi morfar och säga hejdå och sedan blev det hemfärd. Tack för denna gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0