De nya skorna, röda tulpaner och en konstig lördag.

Hej!
Så har ännu en vecka snart passerat. Men först lite skön söndagskväll:)
Jobb i vanlig ordning såklart i veckan och fortsatte krångligheter tyvärr. Vårt fakturasystem vill ännu inte fungera samt ytterdörren till jobbet strejkar och många har svårigheter att komma in. Vad händer...? Nåja, någon gång måste det ju vända.
Och ja, eftersom det inte gått att skapa några nya fakturor så blev jag ledig i fredags. Skönt! Så passade på att tvätta och dammtorka, dammsuga och torka golven så var det gjort inför helgen. Bra start!
 
Ser ni mina nya skor här ovan? Japp, ett par bruna boots från Ecco fyndade jag på Eurosko för en vecka sedan nedsatta med 30%. Jojagtackar! Varit ute efter just ett sådant par, och som ni kanske kommer ihåg gick mina förra sönder på julafton haha.
Nya fräscha tulpaner har också inhandlats. 18 krispiga röda för 99kr på Blomsterlandet. Jag var inte sen att haka på det köpet. Tulpaner är livskvalité för mig, speciellt januari-mars. Och på tal om årets första kvartal, nu har det blivit februari! Som om ni inte visste det haha.
 
Planerade lite undervisning hemma under lördagen. Försöker få ihop lite projekt jag kan orda mer om senare. Efter roddande, och en tur till Storheden och mathandling, blev jag lite rastlös på kvällskvisten. Så efter några om och men åkte jag förbi några vänner i stan och hängde. De hade tänkt gå på krogen senare men då tänkte jag åka hem. En konstig kväll blev det, som jag knappt kan sätta ord på. Märklig bara. Lite segt och svårt att bestämma oss, men tillslut styrdes det upp att gå till Clarion för ett glas. Själv var jag dock nykter och höll mig till Ramlösa. Väl där var det som om luften gick ur... Konstig stämning, inte alls den samma glada som det brukar vara. Liksom tryckt och konstlad. Jag vet att det låter väldigt luddigt alltihopa, och vill inte gå in på det för mycket. Samtidigt behöver jag skriva av mig, då jag inte fattar någonting. Gav upp efter totalt 2 1/2 timme och åkte hem och sov. Folk som jobbat för mycket och sovit för lite? Det är det enda jag kan komma på som rimlig förklaring till vissa beteenden. Jaja, nog om det.
 
Sov knappt en blund inatt, så var trött idag. Eftermiddagen och delar av kvällen spenderade jag på jobbet med att handleda i dans, alltid lika givande dock.
Nu ska jag åtegå till Wallander som nyss började på tv.
Ha en skön söndagskväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Snygga skor och vackert med tulpaner.

2017-02-09 @ 21:53:56
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0