Juligt (nåja) här hemma och obeskrivlig trötthet.

Hej!
 
Här kommer några bilder från hemmets vrå. Julen 2017. Vitt, grått och lite röda inslag.
Blev inte lika många foton som jag hoppats på. Har i ärlighetens namn NOLL ork. Känner mig helt dränerad på energi tråkigt nog. När klockan är runt 18-19 på kvällen är jag så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Ser ni min orkidé där ovan förresten? Den bara växer och växer. 16 blommor och knoppar. Alltså!
 
Jag har inte haft någon vidare vecka. Dessa bakslag kommer titt som tätt. Sovit dåligt igen, haft SÅ ont och varit obeskrivligt trött. Ju mer aktiv jag är, desto mer ont och trött blir jag.
Fick ett nytt svar angående 24-timmars EKG:et jag gjorde av en annan läkare. De kunde se att hjärtat slår i orytm ibland (tack för att ni tror mig!), men ingen åtgärd behövdes just nu. Skönt att veta i alla fall att det inte är inbillning, och att få det utrett och konstaterat. 
 
Igår onsdag var jag förbi jobbet och hälsade på. Alltid fint att få sitta ner och prata med sina närmsta kollegor! Sjukskrivningen sträcker sig ju till den 5/1, och tanken är att jag ska börja undervisa 8/1. Hoppas det är möjligt! Vi bestämde att jag ska höra av mig 2 januari för att ta beslut om jag kan jobba eller inte.
Hade tid hos fysioterapeuten efter lunch. Men hon trodde inte alls på den diagnos jag fått av läkaren. Ja, vem ska man tro på? Skissa och gissa... 
På eftermiddagen var jag tillbaka på jobbet igen för att titta på julavslutningen med en av mina moderna dansgrupper. Så roligt! 
 
Jag har lyckats fixa alla julklappar. Orkar knappt gå på stan längre ju, helt slut. Nåja, nog om det.
Så ikväll slås det in paket, stryks skjortor och skriver listor. Imorgon åker jag till mamma och blir där några dagar. Julen firas hos bästa morfar med en del av släkten.
Min dammsugarslang gick ju sönder. Gick inte att få tag på reservdelar på Elgiganten så jag fick beställa från en annan sida. Hämtade ut paketet idag och gissa vad, den passar inte! Men. Just precis snyggt va. Jag har aldrig haft det ostädat en jul tror jag. Någon gång ska väl vara den första, värre saker finns ju, men visst tar det emot lite:) 
Får se när vi hörs, har inte bestämt om jag tar med datorn eller inte till mamma. Och vet inte när jag kommer hem. Sprang på Anna på stan som är uppe från Stockholm nu. Hade önskat att jag hade ork och gå ut i juldagarna, men vi får se. En dag i taget. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0