Hos kardiologen, frisörbesök, avslutningsmiddag och efterlängtat besök av Rebecka.

Hej!
 
Jag som hade tänkt titta in här tidigare i veckan ju. Men har varit så fruktansvärt trött och lusten har inte heller infunnit sig, så nu gör jag ett ryck.
 
Veckan har bjudit på både kyla och krispigt vitt på träden och varmt och blötsnö. 
I tisdags och onsdags var jag på sjukhuset hos kardiologen (det var ju inte alls i måndags som jag trodde!) för att kolla upp hjärtat. Har fått ha elektroder fästa på mig i ett dygn som mätt min puls. Detta har nu skickats på analys och jag får svar om 2-3veckor.
I torsdags var jag hos fysioterapeuten, fick nya övningar vilket kändes kul. Vi strök tiden jag har nästa vecka och har först tid den 22/12 igen, den sista för i år. Och äntligen gick det i lås, var hos frisören i torsdags eftermiddag.
Toppade och klippte upp, så skönt! Tyvärr blev bilderna både suddiga och mörka som jag tog så inga bildbevis finns haha.
Sjukskrivningen sträckte sig till i fredags och jag ringde för att få en tid på vårdcentralen. Men då de bara hade 2 tillgängliga läkare gick tiderna snabbare än jag hann lyfta telefonluren, så jag fick ingen tid. Ska ringa imorgonbitti igen! 
 
I fredagskväll så hade vi avslutningsmiddag med jobbet. De hade italiensk buffé på Friend´s och jag var så glad att jag orkade gå. Vi blev elva stycken totalt och det var så trevligt att få bara vara och umgås.
Och i lördags, då äntligen fick jag träffa Rebecka! Så efterlängtat så att jag inte kan beskriva det. Vi har inte setts sedan hon hade examensfika i slutet på oktober. Har för övrigt inte träffat en enda vän sedan dess. Så ni må tro att det var fint att få ses! Hon hjälpte mig inför det kommande läkarbesöket och vi gick igenom mina journaler med allt som gjorts och inte gjorts och spaltade upp allt i kronologisk ordning. Utredning och diagnos var det, ja nu får läkarna allt lägga manken till och hjälpa mig. TACK Rebecka!<3
 
Idag söndag var jag på jobbet då vi hade möte med alla lärare. Vi gick igenom manus inför danssagan nästa år. Sedan åkte jag till Blomsterlandet och köpte fler hyacinter och en snittamaryllis. Fick äntligen upp en av mina adventsstjärnor i helgen, bytt duk i köket och tagit fram andra detaljer. Lite mer julkänsla.
Ska återgå till Maria Wern, sedan väntar sängen och samla kraft inför morgondagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0