Årssummering 2017; januari-mars.

 
Med trötta krafter, här kommer årsummeringen för 2017; januari-mars.
Januari
Min dator bestämde sig för att lägga av lagom till det nya året, så inläggen blev inte många. Vårt fakturasystem på jobbet krånglade också så tekniken var inte min bästa vän direkt. 
Taggad på arbete efter julledigheten var jag! Maxade på kontoret, producerade en massa nytt material till mina dansklasser och undervisningen var igång igen. 
Fyndade nya bruna boots, träffade vänner och kollade på SKAM.
Julen rensades ut och in kom de sedvanliga krispiga tulpanerna. Åh!
Februari
Bildbevis på mitt skoinköp!
Hade många järn i elden denna månad. Förutom att jobba som vanligt och planera undervisning titt som tätt med allt vad det innebär så tackade ja till en hemlig grej till en början: förebereda en jazzlektion och en 20-tals koreografi till Rebeckas möhippa!! En av mina närmsta vänner skulle alltså gifta sig. Så kom dagen för möhippan som blev riktigt lyckad, hyrde kostym och brände av dans efter dans. Vilket gäng! 
Anemoner hittade hit och gjorde köket vårligt.
Åkte till morfar, var ganska trött och Charlotte Kalla tog guld.
Och konstaterade än en gång att grönt är skönt med många nya växter.
Mars
Tog en ispromenad med mamma till Gråsjälören och fikade sedan på Friends, mysig kvalitetstid.
Frossade visst i tulpaner. Oops! Eller inte. Älska blommor!
Jobbade nog lite för mycket kan jag konstatera i efterhand. Koreograferade klart alla 12 danserna till vårföreställningen och skickade in musiken för mixning under sportlovet. Men fick knappt till en enda träff med en vän tråkigt nog, som jag längtat. 
Avslöjade något annat hemligt: att jag koreograferat mina vänners bröllopsvals!
Klippte mig och hade ångest över val av bröllopskläder, som ju ordnade sig tillsist.
Och så blev det äntligen dags för bröllopet! Simon och Rebeckas, mina närmsta vänner. Bästa dagen och kvällen på detta år tror jag nog! Kan faktiskt inte i ord beskriva hur fantastiskt det var. Önskar att de skulle gifta sig igen så att vi får uppleva dagen återigen!
Jag fyllde även år, men hade ingen vidare bra dag. Kvällen efter var dock bättre med födelsedagsmiddag på Clarion med den nygifta Rebecka. Och hade en av mina sämsta lektioner hittills med en väldigt orolig barngrupp. Slet som ett djur de första månaderna med barn som sprang in och ut från lektionerna och en del föräldrar som var oförstående. Allt är inte alltid en dans på rosor så att säga.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0