Första arbetsveckan efter semestern nya kökslampan.

Hej!
 
Så var denna första jobbvecka gjord! Japp, jag började i måndags efter semestern. Det har faktiskt gått och känts bättre än vad jag trodde. Så härligt! Mycket mail är det allt såhär i starten, ja hela augusti egentligen. Men det är bara att beta av. Ibland dock får man bara säga till sig själv att "nu går jag hem" för att inte bli kvar hela natten för att det är så mycket mail... Jag har läget under kontroll så känns bra ändå.
Jobbade själv i måndags då min chef var sjuk och min andra kollega var utomlands och kommer tillbaka imorgon. Så mycket man får gjort haha när man sitter och jobbar ostört! Men är trevligt med kollegor så det tackar jag inte nej till.
 
Nu har den nya lampan jag beställde kommit! Beställde den som sagt var från Ellos då jag hade 30% att utnyttja. I köket fick den sin plats och jag är nöjd. 
När jag ändå var lite i pysseltagen så passade jag på att sätta upp lite posters på väggarna. Jag vet att de hänger snett, det är inte klart. Bara så att jag får en överklick om hur det kan se ut. 
 
I veckan fick jag även ett svar. Var ju hos vårdcentralen i förra veckan. Känns så märkligt detta, men ändå inte. Jag var där för att ta prov och se om jag är allergisk mot katter. Nu vet jag. Håll i er, jag har kattallergi! JAG?! Som är uppvuxen med katter från jag var 6-16år. Älskar ju dessa dunbollar. Men efter flera gånger i sommar, speciellt när jag träffade Linas två katter, har jag helt plötsligt reagerat när jag varit i närheten av katter så det var dags att kolla upp det. Och till råga på allt. Efter många års velande har mamma bestämt sig för att skaffa katt. Hon har tingat en och vi har varit och tittat på den (detta var innan jag visste) och ska hämta hem den om någon vecka. Ja, vad är oddsen för det? Nu får vi se hur det blir... 
 
En del andra tråkigheter också. Det här året alltså... Känns som alla hemskheter avslöser varandra. Tänker inte gå in på vad, med respekt för de inblandade. Jag hoppas och tror att det bara kan bli bättre från nu.
Snart blir det sängen här i alla fall, och ladda för en ny arbetsvecka. Känns bra trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0