Mycket jobb, dansstart och en ledig helg äntligen.

En dag när det fullkomligt ösregnade och väl hemma efter cykelturen från jobbet sg ut som en blöt katt.
 
Men hej!
Sådärja, då har jag betat av den värsta av hektiska perioder denna termin. Puh! 
Vi har startar upp de flesta danskurser denna vecka, svarat på en massa mail o.s.v. Kul att vara igång med undervisningen igen! Fortbildningen i balett blev dock inte av förra veckan p.g.a. sjukdom, så vi flyttade fram det till mitten av oktober. Prova på dag i olika dansstilar har vi också haft som gick bra. Så nu är allt igång igen.
Nu har jag sökt jobb som danslärare på det andra stället jag nämnde tidigare. Har inte så höga förhoppningar om att få det, men vi får se helt enkelt. Lite andra förändringar kommer ske också dansmässigt, men det kan jag inte gå in på i denna stund.
 
Jag har varit trött som få denna helg och ändå sovit dåligt trots att jag fått sova ut. Drömde typ att jag blev jagad av terrorister inatt... okej what?! Hoppas på bättre sömn ikväll.
Lite roligheter har jag också hunnit med i helgen. Jag har dock knappt fotat en enda bild på några veckor, fy skäms. 
I fredags var jag trött som få och somnade på soffan efter jobbet, men blev ändå en liten halvspontanare på stan. De bästa utekvällarna brukar alltid vara spontana! Mer sånt känner jag.
 
Lördag, storstädning och tvättstuga stod på schemat. Så skönt att äntligen hinna med något här hemma efter allt jobb! Stökigt har jag i princip aldrig, men att inte hinna städa ordentligt. Känslan när allt är tiptop igen. Oslagbart!
På kvällen åkte jag till mamma på middag. Vi beställde hem mat och pratade ikapp. Båda har haft mycket på varsitt håll, och nu var det äntligen dags att ses. Fint.
Ikväll, söndag, kom Rebecka förbi mig för en tekopp eller fyra. Och lite catch up. Mycket att prata om i vanlig ordning, har faktiskt inte hunnit ses så mycket vi heller bland jobb och renoveringar. Välbehövligt att prata om livet och allt däremellan. 
Vilket bra avslut på en ledig helg, umgångeshäng när det är som bäst, - kravlöst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0