Förkyld, date med Ester och Gustav och lite höstblommor inhandlat.

Hejsvejs!
 
Det var inte meningen att det skulle bli så sent denna afton, jag som haft så mycket ledig tid. Men nu blev det visst så ändå, ja nu kör vi.
Vanlig vecka med jobb. Vaknade i måndags ännu en natt då jag sovit dåligt och kände mig trött och tung i kroppen. Efter mina fyra klasser på kvällen var jag rätt slut och vaknade sedan med känningar av bihålorna och täppt i näsan och snorig. Jaha där kom den, förkylningen. Men har ju faktiskt lyckats vara frisk så länge så nu var det väl dags.Nu känns det bättre men känner mig fortfarande rätt trött. Nåja, än så länge (peppar, peppar) har det ändå varit lindrigt och jag har kunnat jobba hela veckan.
 
En lugn helg har det varit, vilat och kurerat mig. Tristess i lördags t o m, men var nog välbehövligt med tanke på stress och mycket att göra tidigare, och ja förkylningen. Tid att koppla av. Kulturnatten har det också varit i lördags, men den hoppade jag och var hemma istället.
Idag, söndag, träffade jag i alla fall Ester och Gustav för en fika på Trend Café och en kort tur på stan, följt av en sväng på Storheden. En himla fin eftermiddag fick vi, tack!
Mötte sedan upp mamma på Blomsterlandet och shoppade lite höstblommor. Cyklamen, plättar i luften och prydnadskål blev det. Tänkte att jag skulle sätta ihop en liten grupp och göra fint på balkongen. Precis sådant pyssel som jag gillar!
 
Och så något tråkigt. Jag som tänkt på dig i dagarna. Ibland är det som om jag känner på mig saker, speciellt när det gäller sjukdomar. Vet inte vad det är men det bara känns. Låter konstigt, och ja lite luddigt. Men har varit så i många, många år. Går inte in på det tråkiga något mer än så, kanske en annan gång. Ibland behövs det bara få sättas i skrift. Om än lite luddigt.
 
Men nu väntar sängen här, sovgott och ha en fin start på nya veckan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Hej där!
Ja, ibland får det vara lite luddigt, men jag kan försåt vad du menar ändå... Å det tror jag den du tänker på också vet <3
Kram Anna

2016-09-13 @ 12:00:07
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0