Höst, inredningsfunderingar och graven.

Hejsan!
Så har en vecka passerat igen. Svisch, svisch. Och oktober har det också hunnit bli.
Det är så vackert ute nu. Löv i alla möjliga kulörer. Och helgen bjöd på sol även, härligt. Hösten är sannerligen här då luften är alldeles krispig. Ikväll kändes den riktigt kylig till och från tvättstugan. Men jag njuter, njuter av hösten och alla vackra färger.
 
Passade på att ta en bild efter min sista dansklass i tordags, det var inte igår. Och dansade loss när alla eleverna hade gått:)
I måndags var det dock inte kul på jobbet. Nåja, delar av kvällen. Musiken fungerade inte och där står man alldeles handfallen. Hämtade en trumma och försökte göra lite ljud själv. Musik och dans går som bekant hand i hand för mig. Utan musiken blir dansen många gånger inte lika fulländad. Tillslut löste det sig i alla fall. En bit av kabeln hade gått sönder visade det sig, ja inte så konstigt att ingen musik ville ljuda. 
 
En lugn helg har det varit. Och en del tråkigheter för andra jag känner, då älskade människor och djur somnat in. 
I lördags åkte mamma och jag till graven, har inte varit där på snart ett år. Kändes bra att få göra fint med ljung, en prydnadsängel och tända ett ljus. Vi åkte sedan vidare mot den större staden och passade på att strosa runt och äta lunch. Mysigt, om än själva beställningen kring lunchen var under all kritik. Jag brukar nästan aldrig säga till, men var tvungen att ta till orda om än vänligt men ganska bestämt. Världsliga saker, nåja.
 
Passade på att köpa lite mer höstblommor när vi ändå var på Blomsterlandet. Ljung och en silvergirland blev det. Tror faktiskt jag ska köpa ytterligare någon blomma då det såg lite tomt ut i planteringen jag gjorde. Kul att göra höstfint! Och på tal om det så är jag såå sugen på att hösta till det lite här hemma. Lite murrigare färgskala, men har inte bestämt mig för vilken ännu. Antingen åt senapsgult eller mörkblått/ljunglila hållet. Det ljusgröna jag har i vardagsrummet nu är fint och jag har varit så nöjd, men nu behövs lite mer substans och något kraftigare känner jag. Något annat jag ska ta tag i är mitt sommarprojekt som inte blev klart haha. Mer tavlor på väggarna! Kul! Jag återkommer med vardagsrumsbilder (när jag bestämt mig för färgskalan) samt tavelväggarna.
Nu väntar sängen strax, sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0