Lite nytt i vardagsrummet, om USA-valet, vicka och träffa Ida.

Hej!
 
Så fort veckan gått, och helgen med för den delen! Tänk att vi ändå är inne på näst sista månaden för året dessutom.
Här kommer några mobilbilder jag tog lite snabbt på vardagsrummet nu ikväll. Ja, såhär ser det ut just nu. Bytte ut lite kuddfodral och kände för mer kulörer. Härligt, det piggar upp!
Om någon undrar: den gula kudden är från Åhléns, det blåvitprickiga kuddfodralet är nytt från Afro Art, den svarta med lövet från Jysk, den svartvitprickiga Afro Art, och sist men inte minst den randiga som också är ny från Afro Art. Beställde dessa nya från hemsidan när de var 20%, så fina. Och den svartvitprickiga köpte jag i somras i deras butik på Odenplan när jag var nere i Stockholm och dansade.
Känner mig nöjd, tror denna färgskala får stanna, ja tills det är dags för lite adventspiff. Och på tal om det... Håller på och retar ihjäl mig på att allt ska plockas fram så rackarns tidigt!! Som ni vet är denna fröken ingen julmänniska. Har dock funderat på hur årets adventsljusstake kommer se ut, jag gör ju olika varje år. Och har nog kommit fram till årets. Så, slut på julfunderingarna haha:)
 
Veckan började som sagt med brandövning. Barnen skötte sig exemplariskt! Mina fina, duktiga elever!<3
I onsdags vaknade jag upp chockad, förargad och något mållös. Vad pratar jag om? Ja, amerikanska valet såklart. HUR kunde det bli såhär? Trump... hur tänkte dessa människor som röstade på honom? Jag visste såklart att det fanns en chans att han skulle vinna, men hoppades naturligtvis att Hillary skulle ta hem det. Men inte. Vilken svart onsdag. Fy! Det är skrämmande att se vad som sker i världen, vart vi är påväg. Undrar just hur det ska bli i Sveriges nästa val... Tur det är ett tag kvar i alla fall.
 
Isen har lagt sig här, hur fort gick inte det? Måste ta lite vinterbilder känner jag rent spontant.
Hoppade in och vickade igår i balett. Nybörjare för 8-åringar och Nivå 2 för ungdomar. Det gick väldigt bra och kändes givande! Detta var tredje gången jag träffade grupperna, och nästa lördag är det dags igen.
Jobbade kort dag i fredags, och träffade upp Ida som var här och hälsade på, för lunch på Dagobert. Så fint att ses!
Nej, nu blir det strax sängdags. Sovgott!
 
 

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Så fina kuddar!

2016-12-16 @ 20:33:25
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0