Vårkänsla på första maj och en utekväll.

Hejsan!
Så var månaden maj här! Idag har solen värmt och jag fick vårkänsla. Underbart! 
 
Veckan har bestått av jobb i vanlig ordning. Ja nu börjar det verkligen dra ihop sig inför dansföreställning. Spännande! Om inte alla, så 6 av 7 dagar har jag drömt om jobbet. Det där med att koppla bort var visst svårt för en annan... Om prick en vecka har vi helgrep, så kommande veckan blir intensiv.
 
Det var Dansens dag i fredags 29/4, vilket firades med att titta på en dansföreställning på arbetstid dessutom. Eleverna som går gymnasiets dansspets framförde flera dansnummer med musik av ABBA.
På kvällen åkte jag hem till Peter för att få se nya lägenheten han köpt. Under construction hette det visst. Renovering pågår alltså. Roligt att få se vart han huserar numera. Sedan åkte vi in till stan för middag på Roasters, där det även var spelning för kvällen. När vi kände oss klara begav vi oss till Clarion för ett glas vin, följt av Cg:s systerkrog och sist Allstar. En liten runda så där, en bra kväll. 
 
Lördag och valborgsmässoafton. Dessa högtider som mer och mer suddas ut för mig genom åren. Jag vet inte om det är bra eller inte. Men tråkigt ibland. En lugn sådan blev det i alla fall. Städade, såg ikapp lite serier, filmkväll, ja typ så fick det bli. 
Idag har det tvättats, lagat matlådor inför veckan och fortsatt att titta på serier. Solen har lyst in i mitt kök både igår och idag, och skapat ett så vackert mjukt vårigt sken. Så glad man blir av solen!

Kommentarer
Postat av: Cassandra Haraldsson

Härligt att bara ta det lugnt på valborg med :)

2016-05-02 @ 12:34:47
URL: http://sensor.blogg.se/
Postat av: Anita

Skönt :D

2016-05-03 @ 07:21:38
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0