Dansföreställningsveckan, kaos, blomhav och balkongbilder.

Hej!
 
Så börjar denna långa mastodontvecka komma till sin ände. Puh alltså, vilken pärs.
Ska jag vara brutalt ärlig så var det den mest hektiska och kaotiska dansföreställningsveckan hitills under mina 4 år som danslärare! Kan ju visserligen bero på att jag hade fler grupper nu som skulle edverka, 11 stycken med andra ord. Fruktansvärt stressigt, och jag kan inte säga att jag hann njuta så mycket av själva föreställningen själv. 
Sms:en fortsatte att strömma in denna vecka, varje dag från 7-22 om dagarna, om borttapade papper, reptider o.s.v. Ibland undrar jag hur en del av dessa människor kan axla ett vanligt arbete när de inte ens kan hålla reda på ETT papper. Själv hade jag endast 150 elever att hålla reda på... Jag andades in och andades ut och var irriterad och frustrerad inombords, men visade det aldrig utåt såklart. Flera av hjälpflickorna, de som skulle dansa med barnen, dök inte alltid upp. Och för 4:e året i rad fick jag sparka av mig skorna och slänga av mig munkjackan i all hast och hoppa in på scen. Tur att det skänker sådan glödje att få dansa med mina elever.  
Barnen. Som alltid, de duktiga, fina, positiva, modiga, härliga, humoristiska, underbara eleverna. De blev jag glad och stolt över! Jag känner mig hedrad att få möta dessa individer. 
 
Jag fick ett hav av blommor, teckningar, sms, ord på papper, presenter och choklad. TACK! Det doftar ljuvligvt i hela lägenheten, vilken lyx alltså.
igår efter de sista föreställningarna följde Ann med ig hem och vi hann pusta ut som hastigast. Sedan väntade middag på Unik med våra kollegor. Trevligt! Efter drog några vidare till Färjan som nu öppnat för säsongen, och som var fullsmockat. Jag stannade en stund innan jag kastade in handduken då tröttheten knackade på. 
 
Söndag och idag har jag varit ledig. Tvättat, handlat mat och pustat ut. Imorgon och i veckan väntar kontorsjobb, vilket nog kommer bli ganska mastigt det med. Skönt att jobba dagtid dock och komma hem i tid som alla andra:) Och så väntar jag besök till helgen, så kul!
Bjuder på några bilder från balkongen även. Jag har haft en vision om att lavendel, citronträd och olivträd bl.a. ska få pryda balkongen. Så i fredags inhandlade jag lavendel. Och mitt citronträd (ej på bild) börjar äntligen ta sig nu och nya blad har vuxit ut. 
Jösses vilket långt inlägg detta blev, orden tycks aldrig ta slut;) Tack och hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0