Våfflor hos morfar, titta på tapeter, middag med jobbet och bara vara.

Ovan, utanför morfar. Och ett gäng tulpaner hos mig i vanlig ordning.
 
Hej!
 
Så börjar detta sportlov lida mot sitt slut. Skönt har det varit, det behövde jag allt.
Tagit det lugnt, samtidigt som jag fixat med diverse saker.
 
I onsdags åkte ju jag och mamma upp till morfar och hälsade på. Åt nygräddade våfflor, och frågade om morfar kunde berätta hur han och mormor träffades. Fint.
I torsdags träffade jag upp Lina på stan. Hon gjorde mig sällskap när jag tittade på tapeter. Jag har lånat hem en bok som jag ska lämna tillbaka till veckan. Det blir vitt i hallen och köket, och ljusgrått i sovrummet och vardagsrummet. Men det finns ju så många olika kulörer... Det gäller att bestämma sig:) Snart så.
Storstädat, tvättat och lagat matlådor inför veckan har jag också hunnit med. Så obeskrivligt skönt när hela lägenheten är fräsch och doftar gott.
 
Fredagkvällen spederade jag med arbetskollegorna på Bistro Norrland. En av våra lärare har gått i pension och kommer senare i vår att flytta ner till Skåne. Det kommer bli tomt utan dig, H. 
Hittade en så fin matta i lördags till sovrummet, som dessväre var slut men som skulle komma in till veckan. Hoppas få klart så mycket som möjligt i lägenheten innan födelsedagen.
Till veckan blir det jobb, och till helgen vankas namngivning nere i Umeå. Längtar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0