Dancecamp 2016.

Gammal bild.
 
Hej där!
 
Jag vet att jag inte är något vidare på att blogga nuförtiden. Ingen speciell anledning egentligen. Bara att jag känt att jag inte haft så mycket att blogga om, och då i synnerhet när jag jobbat, och fota har det inte heller blivit mycket av.
Men hur som helst,det får bli när andan faller på tänker jag:) Jag vill i alla fall berätta mer om vårt Dancecamp som jag lovat.
 
Årets Dancecamp gick av stapeln innan midsommar, måndag-torsdag, 20-23 juni. 
Jag hade aldrig varit med tidigare men hade ändå fått huvudansvaret för det roligt nog!
117 elever totalt från 7-14år hade vi delat in i olika åldersgrupper som fick dansa balett, jazz, modernt, hip hop och afrikansk dans. Lunch intogs på Waldorf varje dag.
Olika lärare medverkade, och själv undervisade jag i balett för yngre elever 7-11år, och i modernt för äldre 12-14år.
Det är alltid extra roligt när man går in och undervisar någon kortare kurs eller vickar, då är det som om eleverna ger järnet lite extra. Eleverna var uthålliga och tränade flitigt då vi på torsdagen avslutade vårt Dancecamp i Stadsparken med en stor dansuppvisning. 
Något annat extra kul var även att tv ringde upp mig och ville komma och filma under våra lektioner, vilket de såklart fick. Såg att det sändes på webben i förra veckan. Härligt att dansen uppmärksammas tycker jag!
Tyvärr hann jag själv varken filma eller ta kort som jag hade tänkt under uppvisningen då jag skulle presentera och var lite allt i allo. Men det blev en fin avsnlutning på en härlig och intensiv vecka. Tack alla fantastiska barn!
 
Under dessa dagar var det även Dancecamp men för ungdomar och vuxna. Jag är glad att jag trots trötthet och massor att göra ändå släpade mig iväg på 5 pass i alla fall i modernt, hip hop och jazzdans.
Och på tal om dans. Om jag får allt att klaffa så åker jag iväg och dansar själv om någon vecka! Har velat åka så länge så nu hoppas jag att jag får det att stämma! Ny kategori har jag i bloggen även, av förklarliga själv:) Dans kort och gott.
Klart slut och det var allt om årets Dancecamp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0