Jobbstart och en vintrig härlig promenad.

Godkväll!
 
Började ju jobba efter julledigheten i veckan, torsdag och fredag. Skönt med mjukstart:)
Det är mycket att göra, en hel del mail att svara på, och många fakturor att fixa med.
Nästa vecka blir det ännu högre växel och få mycket gjort, känns bra att undervisningen drar igång först v.3.
 
Måste erkänna att det faktiskt var skönt med helg haha. Man vänjer sig snabbt vid lugnare tempo och ligga och dra sig i sängen;) Samtidigt är det också skönt med rutiner och struktur. 
Helg var det ja. Började denna lördag förmiddag med att träffa upp Rebecka för en promenad och ta-igen-prat. Vi hann avhandla ganska mycket i vanlig ordning. Fint det. Ser redan fram emot och ses igen här framöver.
Fick njuta av sol och passade på att föreviga som kan skådas där ovan. 
Lite mildare ute nu, runt -14 idag. I torsdags var det värre, då visade termometern på -30. Brr!
 
Städning och ca 6 timmars planering av dansundervinsingen har också stått på dagens agenda. Tvätta imorgon. Nästa helg blir ungefär detsamma. Mycket fix nu inför terminsstarten som sagt, vardag.
En del av julen åkte ner nu också, blev less och gick av bara farten när jag ändå städade. Stjärnorna i fönstren är dock kvar.
Nu vill jag ändra om lite här hemma, göra lite vårigare, och inte minst, - köpa tulpaner! 
Klurar även på vardagsrumslösningar här. Måla om ändå? Hur ska jag göra med hyllor? Fönsterlampor? Och tavlor, detta svåra? Roligt att få fundera och drömma. Innan födelsedagen i slutet på mars har jag satt för mig själv som datum att senast få ordning här hemma. Trots att jag trivs väldigt bra är det nog viktigt att få allt klart, få en helhet och ett lugn. To be continued...
 

Kommentarer
Postat av: tina

Så vackra bilder vännen!
Varm stor kram till dig
och njut av dagen

2016-01-13 @ 10:15:30
URL: http://www.vitadrommarochbusigabarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0