Till morfar och julledigt.

Hejsan!
 
Visst lovade jag fler inlägg denna vecka? Ja här väcktes plötsligt lusten till att skriva och det rasslade till. Å andra sidan, när man jobbar ganska mycket (och har lite sidoprojekt vid sidan om, kanske ordar mer om det en annan gång) så finns det inte alltid så mycket tid och lust över för inlägg. Men nu ska ni se!:)
Ja nu har jag ju gått på julledigt, så skönt! Välbehövligt. Jobbade i måndags och i onsdags och från och med nu är jag alltså ledig. Så denna torsdag stod tvättning och storstädning på agendan första jullovsdagen haha. Var även förbi Blomsterlandet när de öppnade och kompletterade med lite blommor till mina eukalyptus, ni ska få se sen.
Men tisdagen då? Ja den tänkte jag faktiskt berätta om. Mamma och jag åkte till morfar. Lämnade julklappar, umgicks och julpyntade. På bordet i vardagsrummet stod den största amaryllisen jag sett tror jag, så vacker och ståtlig. Hur gör du, vad är tricket? frågade jag morfar. Bytte jord tydligen. Jaha, noterat. Blev faktiskt sugen på att julpynta efter vi plockat fram lite mer pynt hos morfar. Var lite väl snål i år här hemma haha! Så nu är även det gjort.
Beställde även en mörkblå linneduk från Ellos som jag hämtade ut i veckan som blev så bra i köket, får visa sen. Julklapparna är inhandlade. Började sent i vanlig ordning men fixade det rekordsnabbt och har inte alls känt mig stressad tidigare, skönt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0