Julafton, Juldagen och Annandagen 2016.

God fortsättning!
Hoppas julen varit bra, oavsett hur den sett ut, om ni firat eller inte.
Jag tänkte visa lite bilder från de senaste dagarna och berätta om mina juldagar.
Så kom julaftonen, och en lugn start på dagen. Sovmorgon, lyssna på julmusik, träna, stryka skjortor och plockade i lägenheten. Efter lunch åkte jag hem till mamma där årets firande skulle vara. Lugnt och skönt, ja det kan nog sammanfatta vår julafton. Förberedde maten, drack glögg och tittade på Kalle Anka såklart. Åt julbord och öppnade paket. Mamma hade gjort en så god åkerparfait som intogs på kvällen och vi avslutade med filmen The Holiday.
Juldagen.
Tog en promenad under förmiddagen, jag och mamma. Så vackert, allt var vitt och solen lyste mellan träden och färgade himlen rosa. 
På kvällen blev det festligheter hemma hos Jocke.för att sedan gå på JuldagsfestenCoop Arena. Stort, flera dansgolv och roligt att gå ut på ett annat ställe. Och sprang på flera av mina elevers föräldrar haha. 
 
Annandag Jul och fortsatta festligheter hos Jimmy. Jag, Peter, Anna och Jimmy och sedan utökades gänget med några till. Movitz! spelade på Allstar så vi styde stegen dit. En helt okej kväll, men inte mer än så faktiskt. Roligast var helt klart att dansa på dansgolvet.
 
Tänk. Bara några dagar kvar nu av 2016. Imorgon står träning och en sväng på stan på agendan. Mina (älskade) skor gick sönder på julafton så jag hoppas på att kunna fynda ett par nya. Lite presentletande blir det också då ett av mina syskonbarn fyller år på lördag. 
Hälsa på Peter och se nya lägenheten hade jag också tänkt försöka hinna med, och sen vips är det ju nyårsafton och nytt år.
Nästa gång jag tittar jag in fortsätter jag med årssummeringen.
Vi syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0