Årssummering 2016; oktober-december.

Hejsan!
Lika bra att få ur sig den sista årssummeringen, eller hur? Lite tråkigt kanske att de kommer så tätt inpå varandra, men dagarna går i lugnets tecken och jag försöker verkligen bara vila och ta det lugnt så har inte så mycket nytt att ge er. Jag är ledig en vecka till innan jag börjar på kontoret, men på måndag skulle jag behöva sätta igång med planeringen av undervisningen. Denna fröken har ju som bekant ett ex antal olika klasser... Japp, då kör vi!
Oktober
Hösten var här med krispig luft och fina färger! Åkte till graven och gjorde fint, och passade även på att åka förbi den större staden för lunch och en tur på stan. 
Jobbade flitigt och avverkade manusmöten, ev. ett framtida dansjobb-möte gällande babydans, var på fortbildning i balett för Ola Beccau och vikarierade. Några skumma typer smet in på jobbet även, men allt löste sig tillslut. Fullt upp och träffade inte en vän på 3 veckor.
Höstpiffade balkongen och hade inredningsdrömmar. Mer tyngd och mörkare färgskala.
Lagade middag med Peter hemma hos mig en kväll. Och jag, Bella och Peter åkte till Miriam och Robert och deras fina skatt en annan kväll. 
Och en del tråkigheter då flera fick somna in.
November
Det blev höstlov, snön kom och världen såg lite mjukare ut. Tills Trump vann valet, usch!
Jag var trött och kom på varför. Den årliga tröttheten denna period då sjukdomar och den sista tiden härjade för 8 år sedan. Tänk att den alltid slår till fastän det gått så lång tid!
Fick agera smakråd åt min vän Rebecka, blev bjuden på middag hos nämnda vännen och pratade flera timmar i sträck. Så fint! Jag bjöd  Lina på middag hos mig och vi avhandlade det senaste, samt åkte till morfar, träffade mina kusiner Sara, Frida och Jenny och besökte mormors grav och tände ljus.
Ändrade om i vardagsrummet och nya kulörer kom in, köpte mig mitt efterlängtade armeringsnät som jag piffade till, hoppade in och vickade, hade brandövning på jobbet, en rolig skrattfest till kväll med Peter, Niklas och David, och förfest hos Jocke en annan kväll, det blev 1:a advent som inte firades nämnvärt mer än att årests adventsljusstake tillverkades. Och så blev jag sjuk och fick vara hemma från jobbet, 3 år sedan sist så det var visst dags.
December
Tappade rösten och var rejät förkyld så blev hemma från jobbet i en vecka, stressande i julavslutningstider. 
Min orkidé fick så plötsligt en massa knoppar som slog ut, har kämpat som ett djur med denna må ni tro haha!
Lite mer snö kom och bäddade in balkongen.
Ester fyllde 30 och hennes sambo Gustav 31år och det bjöds på festligheter, trevligt!
Hoppade in och vikarierade, träffade Rebecka på en spontandate och bunkrade upp med julblommor.
Det blev julavslutning med mina 12 grupper och fina presenter, tack!<3 Och åkte till morfar.
Ett välbehövligt jullov kom och så alla juldagarna med julafton hos mamma, promenad med rosa himmel och utgång både Juldagen och Annandagen. 
 
Det ni. Ja, det var detta året i bilder och text.
Endast några dagar kvar nu innan vi har 2017 här. Tänkte blogga i alla fall en gång till, så vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0