Årssummering 2016; januari-mars.

Jag går rakt på sak och kör igång årets årssummering! Man glömmer ju som bekant vad som hunnit hända under dessa dagar, månader. Kan konstatera att det visst verkar som om jag jobbat en del;) Första kvartalet varsågoda:
Januari
Nu kom kylan med tvåsiffriga minusgrader, Lina fyllde 30 och huserade fest i lokal, började jobba efter julledigheten och hade 6-7arbetsdagar-fullt-upp med fakturor, besvara mail och planera undervisning.
Tog vintriga promenader med Rebecka, hade internetstrul, umgicks en del med Bella och Peter, hade inredningsfunderingar, köpte årets första tulpaner och fick en rolig jobbförfrågan om att undervisa elever från en dansskola i Norge.
Februari
 
Livet fortsatte att vara hektiskt och blev endast 2 (!) inlägg denna månad. Jobbade 6-7dagar i veckan och superkrafterna började ta slut, avverkade 17 lektioner på en vecka och undervisade så eleverna från Narviks kulturskola i balett och modernt. 
Lite roligheter hanns i alla fall med; fika med EsterEspresso House, Simon fyllde 30 och vi var ett gäng som åt på Tapas de Papas och spelade bowling på O´learys. Hängde på Blomsterlandet rätt mycket hehe, "hej tulpansäsong och våriga lökväxter".
William med familj var uppe och hälsade på som jag tyvärr missade, men pratade i telefon med morfar och livet kändes lite bättre.
Mars
 Sportlov och luften gick visst ur mig efter en stressig start på året. Men efter sovmorgon och friskluft ordnade det upp sig. Var på middag hos mamma, åkte till morfar och gräddade våfflor och tänkte på mormor, tittade på tapeter med Lina, och firade av en av våra kollegor som gått i pension på Bistro Norrland.
Tog bussen till Umeå ( med lite trubbel) till Mari och Aron som hade namngivning för deras Albert och hade avslutning med min och min kollegas dansprojekt; dans för ungdomar i behov av särskilt stöd.
Det blev påskvecka, lagade en indisk gryta hemma hos mig med Peter vilket resulterade i en helkväll på Hemmagastronomi, Cg bar och O´learys tjohej, 
Hemskheter i Bryssel, och jordskalv som uppmätte 4,2 på Richterskalan.
Promenerade med Rebecka, köpte påskblommor, och så fyllde jag 30år den 30 mars och hade den bästa födelsedagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0