Årssummering 2016; april-juni.

Då var det dags för del två i årssummeringen för detta året. Kan för övrigt inte förstå att det är julafton morgon, och här sitter jag och har ingen julstämning alls. Vi får hoppas den kommer under natten.
Så. Mina damer och herrar här kommer så mitt april, maj och juni.
April
Fyllde ju 30 den 30mars, och första helgen i april var det dags för festligheter. Bjöd på snittar, dryck och tårta hemma hos mig. Och avslutade kvällen med Peter ute i nattvimlet. På själva födelsedagen firades jag ordentligt där med. Fick en blombukett av jobbet, så fin! Och sedan hade jag och mamma heldag med citronträd, köpeslunch, leta möbler till balkongen och middag på Bistro Norrland. 
Annat roligt denna månad: köpte nya glasögon och var på en dansworkshop som Mario Perez Amigo höll i, blev bjuden på lunch av chefen och var på spa (också en födelsedagspresent)
Maj
Drömde om jobbet väldigt mycket och repade för fullt till vår danssaga. Jösses! för att sammanfatta det kort. Solen visade sig flera dagar och sovrummet badade i ljus.
Fick se Peters lägenhet som han köpt, var på spelning på Roasters, firade valborgsmässoafton genom att städa. 
Tittade på en dansföreställning med ABBA-tema på Dansens Dag, och en annan dansföreställning, "Allis", baserat på Alice i Underlandet med Rebecka.
Vårblommor uppenbarade sig, piffade balkongen och fick ett helt hav med blommor av mina elever efter lyckade föreställningar. Månaden avslutades med att fina Mari var och hälsade på. Bästa! Hon sov över hos mig och vi hann med både promenad i solsken, lunch på balkongen och middag och Clarion med Lena. 
Juni
Träffade äntligen mamma på nationaldagen och gick på museem, fikade på stan och lagade pizza, åt svenska jordgubbar och firade Mors Dag sent om sider.
Var på dop, åkte hem till Gustav och Ester då sistnämnda kommit hem från en USA-tripp, och var på middag och spelning på Roasters med Peter. 
Plockade årets första blåklocka.
Dancecamp drog igång som jag hade huvudansvaret för, och sedan fick jag SEMESTER och jag drog från stan och firade midsommar i mammas stuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0