Sista semesterveckan, muller och frisörbesök.

Hej där!
 
Denna vecka är min sista semestervecka, ja för på måndagmorgon börjar jag jobba igen. Och jag ska faktiskt erkänna, att jag gääärna hade varit ledig ännu en vecka. Det tog sin tid att gå ner i varv och det har varit så skönt att få vara ledig faktiskt. Även om jag älskar mitt jobb och trivs med mitt yrke så behöver man ju pausa från det ibland och hämta kraft.
Nåja, det blir säkert bra. Det brukar ju gå fort att komma in i nya rutiner igen. Och lite struktur i vardagen är väl aldrig fel?:)
 
Början av denna vecka började med muller, åska och blixtar. Himlen var alldeles mörk. Men sedan har det bara blivit bättre och man har kunnat njuta av sommar på balkongen. Ljuvligt!
Det blev visst inget loppisbesök (då det mullrade och var dåligt väder), men däremot ett frisörbesök igår fredags.
Så skönt att fräscha till håret. Dessvärre blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Jag ville göra något lite annorlunda, då jag alltid bara toppar det, bara en liten förändring kan ju göra så mycket. Hade tänkt klippa lugg men tyvärr gick det inte. Mitt bångstyriga hår. Eller ja, jag kunde ju prova, men frisören rekommenderade inte det. Jag har haft lugg en gång förut för länge sen, och jag förstår att det skulle bli mycket pyssel då jag har så lockigt hår. Kände mig först nöjd när jag gick därifrån, men lite senare kunde jag inte hjälpa att det ändå kändes tråkigt att det inte blev någon lugg. Jaja, that´s life. Hon klippte i alla fall lite kortare framtill, som jag visserligen hade sedan innan, som ramar in lite. Såja, slut på klagovisan haha.
 
Fredagkväll och jag, Peter och Sara träffades upp på Roasters för middag. Några till anslöt sig liten senare, för att gå vidare mot Cg Bar. De tappra vandrade vidare mot Färjan. Själv åkte jag hem och sov, skönt att komma hem. Dessvärre sov jag som en kratta trots att jag var så trött! Förhoppningsvis sover jag bättre inatt.
 
Imorgon ska jag köpa en till stol till balkongen, eller fåtölj snarare. Försöka hitta armeringsnät för ett litet projekt jag har, och laga lunchlådor inför veckan. Nu väntar fullt ös nämligen, kommer bli många hektiska veckor i augusti och september. En dag kvar på ledigheten men tack och bock för denna semester så länge!
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så tråkigt väder :( :(

2016-08-10 @ 09:17:00
URL: http://nouw.com/Nettan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0